تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر : 11109

امیدواریم شرایط اومیکرون در ایران مثل اروپا نشود

امیدواریم شرایط اومیکرون در ایران مثل اروپا نشود

به گزارش خبرگزاری مهر، طلعت مختاری آزاد، در حاشیه پنجاه و چهارمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا اظهار داشت: اولین مورد سویه اومیکرون که در ایران شناسایی شد، مسافری بود که از امارات آمده بود و سیستم کنترل امارات برای مسافران ورودی و خروجی، بسیار قوی است بنابراین یک مسافر می تواند در لحظه ورود،

به گزارش خبرگزاری مهر، طلعت مختاری آزاد، در حاشیه پنجاه و چهارمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا اظهار داشت: اولین مورد سویه اومیکرون که در ایران شناسایی شد، مسافری بود که از امارات آمده بود و سیستم کنترل امارات برای مسافران ورودی و خروجی، بسیار قوی است بنابراین یک مسافر می تواند در لحظه ورود، تست منفی کرونا داشته باشد اما پس از چند روز و تکثیر ویروس، تست او، مثبت شود.

وی افزود: ایران جدا از دنیا نیست. طبیعتاً ویروس اومیکرون در ایران وجود دارد و تعداد موارد ابتلا به آن در حال افزایش است اما با توجه به پیک پنجم و ابتلای تعداد زیادی از مردم و نیز با واکسیناسیون مناسبی که در کشور انجام شد، امیدواریم شرایطی همانند کشورهای اروپایی نداشته باشیم.

استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: ویروس کرونا همانند آنفلوانزای در حال تغییر است و دانشگاه علوم پزشکی در مورد ویروس های مهم، توالی یابی را انجام می دهد. ویروس دلمیکرون تا کنون مورد تایید کمیته بین المللی ویروس شناسی و سازمان جهانی بهداشت قرار نگرفته است.

مختاری آزاد تصریح کرد: برای کرونا و همه جهش های آن، توصیه ها یکسان است. استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و عدم حضور در تجمعات بزرگ و تزریق واکسن، بهترین راه های مقابله با کرونا است.

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.