تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر : 3930

امحای دارو و مواد اولیه دارویی قاچاق و متروکه

امحای دارو و مواد اولیه دارویی قاچاق و متروکه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سیدحسین میرمعینی، معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه برخی از این کالاها تاریخ مصرف هم دارند افزود: امحا و انهدام این کالاها براساس نامه ارسال شده از سوی سازمان غذا و دارو به سازمان اموال تملیکی صورت می‌گیرد، در

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سیدحسین میرمعینی، معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه برخی از این کالاها تاریخ مصرف هم دارند افزود: امحا و انهدام این کالاها براساس نامه ارسال شده از سوی سازمان غذا و دارو به سازمان اموال تملیکی صورت می‌گیرد، در حالی که در ماده ۴۰ قانون تأسیس سازمان اموال تملیکی آمده همه داروها و مواد اولیه دارویی را باید به وزارت بهداشت و سازمان هلال احمر تحویل دهیم، آنچه که مورد نیاز آن‌هاست استفاده کنند و آنچه که مورد نیازشان نیست خودشان منهدم کنند، اما این کار را انجام نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: متأسفانه سازمان غذا و دارو این داروها را آزمایش نمی‌کند و همه داروها و مواد اولیه دارویی متروکه و یا قاچاق را مشمول انهدام و امحا می‌داند.

میرمعینی گفت: رد یا تأیید هر نوع دارو و یا مواد اولیه دارو در اختیار سازمان غذا و دارو است، اگر تأیید شود در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد که به هلال احمر و بیمارستان‌های دولتی داده شود همچنانکه کالاهای مرتبط با کرونا شامل الکل، پد، ماسک، دستکش و گان را که به صورت قاچاق وارد کشور شده بود پس از کشف به مبادی بیمارستانی تحویل دادیم.

وی افزود: هر کالایی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شود و یا اینکه قانونی وارد شود، اما نتواند مجوزهای لازم را اخذ کند برای تعیین تکلیف، تحویل سازمان اموال تملیکی می‌شود، در قانون مشخص شده که تا یک سال مهلت وجود دارد که این کالاها تعیین تکلیف شود.

میرمعینی اضافه کرد: به طور نمونه سرم‌های موجود در گمرک تهران در سال ۹۵ وارد کشور شد اواخر ۹۶ که مدت زمانی از بحث انقضای آن‌ها گذشته بود به ما اطلاع داده می‌شود تا ورود کنیم، اما به محض اینکه ما ورود کردیم و حکم قضائی گرفتیم تا سرم‌ها را بر اساس ذیل ماده ۳۳ تعیین تکلیف کنیم گمرک درخواست اعاده داد تا واردکننده از طریق گمرک فرآیند واردات این کالا را انجام دهد، ما هم اعلام کردیم چنانچه صاحب کالا در مدت ۳۰ روز نتواند این کالاها را به صورت قانونی ترخیص کند باید دوباره به سازمان اموال تملیکی عودت داده شود تا فرآیند متروکه شدن آن طی شود.

وی افزود: متأسفانه با گذشت بیش از ۲ سال از مهلتی که تعیین کرده بودیم اعلام کردند که تاریخ مصرف آن‌ها گذشته است و باید امحا شود. سازمان اموال تملیکی هم وظیفه دارد هر آنچه را که به وی اعلام می‌شود به سرعت تعیین تکلیف کند.

معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی درباره آتش‌سوزی اخیر در انبار تهران سازمان اموال تملیکی گفت: این انبار دارای حراست، درب خروج و دوربین‌های ۲۴ ساعته است که همه تحرکات در آن رصد می‌شود هیچ کالایی حتی یک سوزن، بدون حواله خروج نمی‌تواند از انبارهای سازمان اموال تملیکی خارج شود حال چه برای انهدام باشد و چه برای استرداد و یا فروش؛ بنابراین اینکه گفته می‌شود کالاها خارج شده و سپس انبار را به آتش کشیدند این خیال پردازی است، زیرا همه اماکن تحت نظارت است.

میرمعینی افزود: تصاویر لحظه آتش‌سوزی در اختیار است این آتش سوزی بدون دخالت عوامل انسانی از گوشه‌ای از انبار ساعت ۱۸ و ۴۸ دقیقه بعد از ظهر آغاز می‌شود، ساعت ۱۹ و ۱۰ دقیقه هم آتش‌نشانی حضور یافت، نخستین انبار ما انبار شماره ۵ شامل مواد غذایی بود که آتش گرفت بعد آتش از سوزی در این انبار، آتش نشانی می‌رسد، اما متأسفانه آتش به انبار دارویی و مواد شیمیایی و سپس به انبار مواد نساجی، لباس و چرم و کفش سرایت کرد که در مجموع سه انبار ما دچار آتش شد که با همکاری آتش نشانی جلوی آتش گرفتن ۷۰ درصد دیگر از کالاهای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی گرفته شد.

وی اضافه کرد: قبض انبار کالاها، پرونده‌ها، نوع کالاها، تصاویر و اسناد لازم موجود است. ۱۲ کارشناس رسمی دادگستری این کالاها را ارزش‌گذاری کردند که این مدارک را به بیمه دادیم تا بیمه موارد را بررسی کند ضمن اینکه همه مدارک را به سازمان آتش نشانی ارسال کردیم، اما تاکنون نتیجه کارشناسی آتش نشانی برای ما ارسال نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.