تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر : 36268

امتیاز ویژه برای وزنه‌برداران غایب در قهرمانی جهان۲۰۲۳

امتیاز ویژه برای وزنه‌برداران غایب در قهرمانی جهان۲۰۲۳

به گزارش ایسنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ از ۱۷ شهریور در ریاض عربستان آغاز می‌شود. این مسابقات، گزینشی المپیک پاریس است و حضور وزنه‌برداران در این رویداد الزامی است در غیر این صورت حضور در المپیک ۲۰۲۴ را از دست می‌دهند. با این حال کمیسیونی تشکیل شده است که شرایط ورزشکارانی که در قهرمانی

به گزارش ایسنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ از ۱۷ شهریور در ریاض عربستان آغاز می‌شود. این مسابقات، گزینشی المپیک پاریس است و حضور وزنه‌برداران در این رویداد الزامی است در غیر این صورت حضور در المپیک ۲۰۲۴ را از دست می‌دهند.
با این حال کمیسیونی تشکیل شده است که شرایط ورزشکارانی که در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ شرکت نمی‌کنند را بررسی کند و در صورت پذیرش علت عدم حضورشان در قهرمانی جهانی، معاف از این رویداد می‌شوند و باز هم در چرخه کسب سهمیه المپیک باقی می‌مانند.
طبق اعلان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ورزشکاران باید در پنج مسابقه گزینشی المپیک شرکت کنند که حضور در دو رویداد اجباری است.( قهرمانی جهان ۲۰۲۳ و جام جهانی تایلند در آوریل ۲۰۲۴)
در شرایط استثنایی برای حضور در این دو رویداد مانند محدودیت سفر به کشور میزبان یا تصادف شدید، ورزشکاران می‌توانند برای معافیت درخواست دهند به شرطی که این کار را ظرف مدت پنج روز پس از پایان مسابقات انجام دهند.
 کمیسیون تصمیم خواهد گرفت که آیا شرایط استثنایی وجود دارد یا خیر.
تیم ملی وزنه برداری ایران در هر دو بخش مردان وزنان نماینده دارد که تیم مردان ۱۰ نفره و کامل خواهد بود.
نام الهام حسینی، پریسا نورعلی، فاطمه کشاورز، ریحانه کریمی، زینب شیخ ارباب و الهه رزاقی در بخش زنان در لیست مسابقات است.
در بخش مردان هم حسین سلطانی در دسته ۸۱کیلوگرم، مصطفی جوادی در دسته ۸۹کیلوگرم، رضا دهدار و رسول معتمدی در ۱۰۲کیلوگرم، امیر حقوقی و محمد زارعی در دسته ۹۶کیلوگرم، مهدی کرمی، امیر عزیزی و پیمان جان در دسته ۱۰۹کیلوگرم، علی داودی و آیت شریفی در دسته فوق سنگین در لیست قرار دارند و یک نفر در دسته ۱۰۹ کیلوگرم خط می‌خورد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.