تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر : 21372

افزایش ۲۰۰ درصدی کشف سوخت قاچاق در بوشهر

افزایش ۲۰۰ درصدی کشف سوخت قاچاق در بوشهر

سرهنگ یدالله شرفی روز شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به افزایش ۲۵درصدی کشفیات مواد مخدر در ۵ ماه نخست امسال، اظهار کرد: در این مدت ۶۰۰ کیلوگرم موارد مخدر در آبهای این استان کشف و ضبظ شده است. وی با اشاره به کشف ۴۳۹ میلیاردتومان کالای قاچاق تصریح کرد: عمده کالاهای قاچاق

سرهنگ یدالله شرفی روز شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به افزایش ۲۵درصدی کشفیات مواد مخدر در ۵ ماه نخست امسال، اظهار کرد: در این مدت ۶۰۰ کیلوگرم موارد مخدر در آبهای این استان کشف و ضبظ شده است.

وی با اشاره به کشف ۴۳۹ میلیاردتومان کالای قاچاق تصریح کرد: عمده کالاهای قاچاق را لوازم آرایشی، پارچه، لوازم یدکی خودرو، لوازم پزشکی و لوازم جانبی تلفن همراه تشکیل می‌دهند.

به گفته فرمانده مرزبانی استان بوشهر، از مجموع کشفیات کالای قاچاق ۵ مورد مربوط به عملیات‌های مشترک با استان‌های فارس، قم و مرکزی بوده است.

شرفی با بیان اینکه نیروهای مرزبانی استان بوشهر در ۵ ماه نخست امسال ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف کرده است، تاکید کرد: میزان کشفیات سوخت قاچاق که همه از نوع گازوییل بوده نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰۰ درصد افزایش داشته است که بخشی از آن مربوط به عملیات مشترک با مرزبانی استان هرمزگان بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی رزمایش یک روزه دریایی در هفته فراجا با حضور فرمانده مرزبانی کل کشور و با مشارکت استان‌های خوزستان و هرمزگان در کانال دسترسی بندر بوشهر با مشارکت نیروی دریایی سپاه، بنادر و دریانوردی، شیلات و شرکت‌های تابعه برگزار می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین وظیفه مرزبانی، حفظ امنیت کشور در مرزهای آبی است، تصریح کرد: این استان ۲۳ هزار کیلومتر مربع مساحت خشکی دارد که سه برابر این خشکی یعنی حدود ۶۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع منطقه آبی دارد.

شرفی بابیان اینکه به‌دنبال آن هستیم تا سرزمین آبی را به مساحت کشور اضافه کنیم، گفت: ۲/۵ برابر منطقه خشک در استان بوشهر را منطقه آبی تشکیل می‌دهد که حراست و برقراری امنیت اسکله‌ها و پهنه‌های آبی سرزمین برعهده مرزبانی است.

وی بابیان اینکه در ۵ ماهه نخست امسال توقیف ۱۵۷ شناور حامل قاچاق در آب‌های استان توقیف شده است، گفت: مرزبانان این استان از  ۷۰۷ کیلومتر مرز دریایی و ۹۳۴ کیلومتر ساحل حفاظت و حراست می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به هوشمندسازی حفاظت از مرزها به جد دنبال می‌شود، تاکید کرد: در این راستا مرزبانی این استان از به‌روزترین تکنولوژی و تجهیزات فیزیکی در کشور برخوردار و همچنین شناورهای جدید همچون شناور سبک و تند رو ۶۰ فوتی به بدنه مرزبانی افزوده شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.