تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 38925

افزایش چشمگیر پروازهای جاسوسی ناتو در نزدیکی کریمه

افزایش چشمگیر پروازهای جاسوسی ناتو در نزدیکی کریمه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، این خبرگزاری روسیه به تحلیل داده‌های علنی وب‌سایت فلایت‌رادار۲۴ (Flightradar۲۴) که اطلاعات پروازها را ارائه می‌کند، با تمرکز بر پروازهایی که احتمالا با هدف تجسس از شبه جزیره کریمه انجام شده‌اند، پرداخت. طبق این گزارش، تعداد چنین پروازهایی از فصل بهار به بعد سه برابر شده و

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، این خبرگزاری روسیه به تحلیل داده‌های علنی وب‌سایت فلایت‌رادار۲۴ (Flightradar۲۴) که اطلاعات پروازها را ارائه می‌کند، با تمرکز بر پروازهایی که احتمالا با هدف تجسس از شبه جزیره کریمه انجام شده‌اند، پرداخت.
طبق این گزارش، تعداد چنین پروازهایی از فصل بهار به بعد سه برابر شده و از هفت پرواز در هفته به ۲۱ پرواز افزایش یافته است.
تعدادی از این پروازها منسوب به اعضای اروپایی این بلوک تحت رهبری آمریکا هستند اما به نوشته خبرگزاری تاس، مجری عمده پروازهای جاسوسی ناتو در منطقه دریای سیاه، آمریکا بوده است.
همچنین بر اساس گزارش این خبرگزاری روس، هواپیماها و پهپادهای آمریکایی همچون پهپاد RQ-۴B Global Hawk شانزده پرواز از مجموع ۲۱ پروازی که در هفته گذشته بدین منظور انجام شد، را اجرا کردند.
این گزارش بعد از آن منتشر شد که اخیرا بحث در روسیه بر سر نقش ناتو در تسهیل حملات اوکراین به شبه جزیره کریمه تشدید شده است. به نوشته راشا تودی، کی‌یف دو هفته پیش، یک تاسیسات کشتی‌سازی ارتش روسیه را در سواستوپل و روز جمعه نیز مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در همین شهر را هدف حمله قرار داد. طبق گزارش‌ها، این دو عملیات‌ کی‌یف با استفاده از موشک‌های دوربرد “سایه توفان” که لندن برای کی‌یف فرستاده، انجام شدند.
آمریکا و متحدانش به دادن اطلاعات به کی‌یف برای حملاتش علیه اهداف روسی ادامه می‌دهند.
ماه گذشته میلادی نشریه اکونومیست گزارش کرد، شرکای غربی اطلاعاتی “درباره رادارها، جنگ الکترونیک و تجهیزات پدافند هوایی” نیروهای روس را به اوکراین داده و به آن در اجرای چند حمله با پهپادهای انتحاری در عمق خاک روسیه از جمله در مسکو کمک کردند.”
میخائیل شرمت، یک قانونگذار پارلمان روسیه از حوزه کریمه پیشنهاد حمله به هواپیماهای جاسوسی به دلیل هم دست بودن آنها در حملات اوکراین را داد.
او به نووستی گفت: “در جریان این پروازها (از سوی ناتو) و بعد از آنها چیزهای عجیبی اتفاق می‌افتند که من فکر می‌کنم تصادفی نیستند. حملات پهپادی و راکتی تروریست‌های اوکراین شروع می‌شوند. من معتقدم باید همه هواپیماهای تجسس نظامی و پهپادهای راهبردی ناتو را که بر فراز دریای سیاه پرواز می‌کنند، به عنوان اهداف مشروع تعیین کنیم. باید آنها نابود شوند یا مجبور به فرود آمدن شوند.”
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.