تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
کد خبر : 33140

اعزام کاروان ترویجی دانش پایه به شالیزارهای گیلان

اعزام کاروان ترویجی دانش پایه به شالیزارهای گیلان

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر انتقال دانش و رسوخ علم در عرصه‌های تولید قصد داریم رویکردهای جدید تجاری و بازاری را جایگزین کشاورزی تولید محور کنیم. وی با بیان اینکه حوزه کشاورزی از رکن‌های اساسی مردم استان گیلان است، افزود: رویکردهای علمی و

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر انتقال دانش و رسوخ علم در عرصه‌های تولید قصد داریم رویکردهای جدید تجاری و بازاری را جایگزین کشاورزی تولید محور کنیم.
وی با بیان اینکه حوزه کشاورزی از رکن‌های اساسی مردم استان گیلان است، افزود: رویکردهای علمی و دانشی جدید مطابق با محدودیت‌های منابع اقلیمی، انرژی و انسانی، در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه حوزه زراعت برنج بیشترین سهم کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: کاروان تخصصی کشاورزی ویژه برنج با هدف انتقال دانش و یافته‌های نوین علمی به کشاورزی از روش‌های روز مزرعه به مزرعه، مدرسه و برنامه‌های صدا و سیما و دیدار چهره به چهره استفاده می‌کنند.
محمدی از اعزام کاروان مؤسسه تحقیقات برنج به شهرستان خمام خبر داد و اضافه کرد: محققان آخرین یافته‌های خود در حوزه مدیریت منابع آب، تغذیه و مبارزه با علف هرز، آفت ها و بیماری‌ها و بهره گیری از روش‌های جدید مدیریت مزرعه را در اختیار کشاورزان خمامی قرار می‌دهند تا ما شاهد افزایش تولید در عرصه‌های پایداری و فعالیت حوزه برنج استان گیلان باشیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.