تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر : 12141

اعتراض هوادران لهستانی به انتخاب بهترین بازیکن سال ۲۰۲۱ والیبال/ بازیکن ژاپن بهتر از لئون بود؟

اعتراض هوادران لهستانی به انتخاب بهترین بازیکن سال ۲۰۲۱ والیبال/ بازیکن ژاپن بهتر از لئون بود؟

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی با نگاهی به برخی از رویدادهای برجسته سال ۲۰۲۱ از جمله لیگ ملت‌های والیبال و بازی‌های المپیک توکیو، بهترین بازیکنان جهان در سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد. آنتوان بریزارد، پاسور کشور فرانسه بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۱ در بخش مردان شد. همچنین کیم یئون کونگ از کره جنوبی بهترین بازیکن

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی با نگاهی به برخی از رویدادهای برجسته سال ۲۰۲۱ از جمله لیگ ملت‌های والیبال و بازی‌های المپیک توکیو، بهترین بازیکنان جهان در سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد. آنتوان بریزارد، پاسور کشور فرانسه بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۱ در بخش مردان شد. همچنین کیم یئون کونگ از کره جنوبی بهترین بازیکن زن جهان در سال ۲۰۲۱ شناخته شد.

لیست بهترین‌های والیبال در سال  ۲۰۲۱ (بخش مردان):

۱ – آنتوان بریزارد از فرانسه

۲ – لوسیانو د سکو از آرژانتین

۳ – اروین انگاپت از فرانسه

۴ – ژان پاتری از فرانسه

۵ – جنیا گربنیکوف از فرانسه 

۶ – ماکسیم میخایلوف (روسیه)

۷ – الساندرو میچیلتتو از ایتالیا

۸ – ایوان یاکولف از روسیه

۹ – ریکاردو لوکارلی از برزیل

۱۰ – بارتلمی چیننیزه از فرانسه

۱۱ – یوکی ایشیکاوا از ژاپن

۱۲ – برونو رزنده از برزیل

در لیست اعلام شده نام بازیکنان لهستان به چشم نمی‌خورد. پس از اعلام این لیست توسط فدراسیون جهانی والیبال هوادران لهستانی و رسانه های این کشور به انتقاد از نحوه انتخاب بازیکنان پرداختند و اعلام داشتند که چرا نام هیچ بازیکن لهستانی در این لیست دیده نمی‌شود.

اسپورت لهستان در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت: اگر نتایج نظرسنجی فرانس فوتبال در سال ۲۰۲۱ – انتخاب لیونل مسی به عنوان بهترین فوتبالیست سال در حالی که تصور می‌شد این عنوان به روبرت لواندوفسکی لهستانی برسد – بحث‌برانگیز بود، در مورد نتایج همه‌پرسی فدراسیون بین‌المللی والیبال (FIVB) چه می‌توانیم بگوییم؟ معلوم شد که آنها هم عجیب هستند!

نتایج همه‌پرسی بهترین بازیکن والیبال سال ۲۰۲۱ باعث شد که به نظر برسد فدراسیون والیبال می خواهد توپ طلای خودش را به سبک مجله فرانس فوتبال به بازیکنان خاص اهدا کند! فدراسیون جهانی والیبال نشان داد که تنها می خواهد به اهداف بازاریابی و سیاسی خود برسد.

چرا لئون و دیگر بازیکنان لهستان در این لیست جایی ندارند؟ ایشیکاوا چرا باید در رتبه دوازدهم برترین والیبالیست های سال ۲۰۲۱ بایستد؟ چرا ویلفردو لئون دوازدهم هم نبود؟چه کسی رکورد جهانی سرویس در یک مسابقه را شکست؟ مدال نقره لیگ ملت ها و همچنین مدال برنز قهرمانی اروپا را چه تیمی به دست آورد و چه تیمی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید؟ با چنین انتخاب هایی قدراسیون جهانی والیبال زیر سوال می رود.

فدراسیون جهانی والیبال هیچ جزئیاتی در مورد این همه پرسی ارائه نکرد و حتی نگفت چه کسی به آن رای داده است! تنها گزارش شده است که “۱۲ بازیکن برتر از هر جنسیت در سال ۲۰۲۱ با نگاهی به رویدادهای مهم از جمله لیگ ملت‌های والیبال و المپیک توکیو انتخاب شده اند.” 

این سایت لهستانی اعلام دارد که درگیری بین FIVB و CEV برای والیبال جهان خوب نخواهد بود. 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.