تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر : 41657

از پرتاب بطری تا کارت قرمزی که نیامده برگشت!

از پرتاب بطری تا کارت قرمزی که نیامده برگشت!

به گزارش ایسنا، در یکی از دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر والیبال که یکشنبه، ۲۱ آبان برگزار شد، تیم‌های هورسان رامسر و چادرملوی اردکان به مصاف هم رفتند که جنجال و حاشیه‌های زیادی داشت که لازم است کمیته انضباطی فدراسیون والیبال به آن ورود کند. چادر ملو در ست اول این مسابقه ۲۶ بر ۲۴ به

به گزارش ایسنا، در یکی از دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر والیبال که یکشنبه، ۲۱ آبان برگزار شد، تیم‌های هورسان رامسر و چادرملوی اردکان به مصاف هم رفتند که جنجال و حاشیه‌های زیادی داشت که لازم است کمیته انضباطی فدراسیون والیبال به آن ورود کند.
چادر ملو در ست اول این مسابقه ۲۶ بر ۲۴ به پیروزی رسید. در ست دوم هم ۲۴ بر ۲۳ جلو بود که امتیاز پایانی را هم کسب کرد اما تیم هورسان به رای داور معترض بود و این اعتراض به سکوها هم کشیده شد و تماشاگران بطری‌های آب معدنی خود را به زمین تیم اردکان پرتاب کردند.
سرمربی تیم اردکان برای جلوگیری از مصدومیت بازیکنان خود، آنها را از زمین بیرون آورد تا کنار نیمکت تیم بایستند. بعد از توقف حدود ۱۵ دقیقه‌ای، بازی از سر گرفته شد و داور رای خود را برگرداند تا ست دوم در امتیاز ۲۴ مساوی شود. این دیدار در نهایت با برتری سه بر دو رامسر به پایان رسید.
کامبیز یعقوبی، سرمربی تیم چادرملوی اردکان در مورد حاشیه‌های بازی روز گذشته تیم خود به ایسنا گفت: در گیم دوم بازی ۲۴ بر ۲۳ به سود تیم ما بود که اسپک بازیکن رامسر بیرون رفت و داور امتیاز ۲۵ را به ما داد اما بازیکنان و مربی تیم حریف به شدت اعتراض کردند و جو را به هم زدند. داور پایین هم که تحت تاثیر اعتراض تیم رامسر قرار گرفته بود به داور بالا گفت امتیاز برای هورسان است. زمانی که داور بالا تشخیص داده توپ به دفاع برخورد نکرده، داور پایین نباید چنین رایی بدهد. به واسطه فشار زیادی که آوردند رای را برگرداندند.  
او در ادامه افزود: تماشاگران بطری آب به طرف بازیکنان ما پرتاب کردند و خدا رحم کرد که اتفاقی برای بازیکنان ما نیفتاد. زمین مسابقه پر از آب شد. بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه وقفه در بازی ایجاد شد و بعد از این اتفاق هم بازیکنان ما و داوران ترسیده بودند و هر رایی می‌دادند باعث اعتراض می‌شد. داورهای خط هم از امتیاز اول بسیار بد و یک طرفه قضاوت کردند و تمرکز تیم ما را به هم زدند. ناراحتی من این بود که چرا ناظر، بازی را متوقف و تمام نکرد؟
او در مورد واکنش ناظر بازی به حواشی روز گذشته گفت: اگر قرار باشد تیمی جلو باشد و تماشاگران بطری پرت کنند و داور رای را برگرداند، چرا باید اصلا زحمت بکشیم؟ همانجا قال قضیه را بکنند و کار را تمام کنند. اگر در سالن‌های والیبال تماشاگران به داور بی‌احترامی کنند، ناظر بازی را متوقف می‌کند و داور را پایین می‌آورد اما مگر می‌شود تماشاگر با آن شدت بطری پرتاب کنند و اتفاقی نیفتد؟
یعقوبی با بیان اینکه برای پیروزی هورسان همه کار کردند، ادامه داد: هفته قبل در اردکان به گنبد باختیم اما هیچ اتفاقی نیفتاد و به گنبد هم تبریک گفتیم. خاصیت ورزش برد و باخت است اما باخت روز گذشته ما و اتفاقاتی که افتاد اصلا ورزشی نبود و چهره خوبی نداشت. این کارها چهره ورزش را خراب می‌کند. ناظر و داور مسابقه هم نباید بی‌عدالتی کنند. داور مسابقه کارت قرمز درآورد که بدهد اما بعد از یکی، دو دقیقه کارت را در جیبش گذاشت. ناظر بازی گفت گزارش کردم که داور و کمک داورها خیلی ضعیف بودند. گفتم گزارش شما چه دردی از ما دوا می‌کند؟ بازی برده را راحت و به شکلی نامحترمانه از دست ما درآوردند.
یعقوبی در پایان گفت: از ناظران بازی انتظار دارم که کوچکترین قوانین را رعایت و عدالت را برقرار کنند. اینکه بازی در هر شرایطی و به هر قیمتی برگزار شود اصلا خوب نیست. هر چه جلوتر می‌رویم بازی‌ها سخت‌تر و حساس‌تر می‌شوند. اگر قرار باشد تیمی که عقب افتاده این همه اعتراض کند و تماشاگرانش هم بطری پرتاب کنند، اصلا چه ورزشی است؟ نباشد بهتر است.  
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.