تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 46396

از انتخابی گرایی و اسماعیلی به طلای المپیک می‌رسیم

از انتخابی گرایی و اسماعیلی به طلای المپیک می‌رسیم

محمد سرخی‌نژاد در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت کشتی فرنگی ایران برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، اظهار کرد: مهمترین برنامه کشتی فرنگی ایران در حال حاضر کسب سهمیه‌های باقیمانده برای حضور در المپیک است تا ان‌شاءالله تیم ملی با ترکیب کامل عازم این رویداد بزرگ شود. با توجه به حضور یک کادر فنی منسجم

محمد سرخی‌نژاد در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت کشتی فرنگی ایران برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، اظهار کرد: مهمترین برنامه کشتی فرنگی ایران در حال حاضر کسب سهمیه‌های باقیمانده برای حضور در المپیک است تا ان‌شاءالله تیم ملی با ترکیب کامل عازم این رویداد بزرگ شود. با توجه به حضور یک کادر فنی منسجم و قوی در تیم ملی کشتی فرنگی و در راس آن‌ها حسن رنگرز به عنوان یک مربی فنی و کاربلد که در دوران قهرمانی نیز ۲ مرتبه فنی‌ترین کشتی‌گیر جهان شد، امید زیادی برای کسب نتایج درخشان در المپیک وجود دارد.
ملی‌پوش سابق کشتی ایران، افزود: رنگرز علاوه بر توانایی‌های فنی، ارتباط بسیار خوبی با بچه‌ها دارد و همین موضوع باعث شده تسلط کاملی بر شرایط روحی و توانایی های فنی کشتی‌گیران داشته باشد. تیم ملی با هدایت رنگرز نتایج خوبی را در رویدادهای مختلف کسب کرده و قطعا این روند می تواند در المپیک نیز ادامه پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: احساس من این است که کشتی فرنگی ایران می‌تواند همانند المپیک لندن نتایج درخشانی را در المپیک پاریس رقم بزند. آن زمان ما نفرات بسیار خوبی مثل سوریان، نوروزی و قاسم رضایی را داشتیم که موفق به کسب مدال طلا شدند اما پشت سر آن‌ها نیز نفرات بسیار خوبی مثل پاپی، عابدین‌زاده و سایرین بودند که نقش مهمی در کسب آن نتایج داشتند. الان نیز شرایط تا حد زیادی به همان شکل است، مثلا در سنگین وزن چهره عنوان‌داری مثل امین میرزازاده را داریم اما در کنار او نیز چهره های با آتیه و بسیار خوب مثل فردین هدایتی قرار دارد. یا در وزن ۶۷ کیلوگرم نیز محمدرضا گرایی به عنوان یک کشتی گیر پرافتخار قرار دارد که در کنار او نفراتی مثل سعید اسماعیلی که کشتی‌گیر بسیار خوبی است و می تواند مدعی جدی حضور در المپیک و کسب خوشرنگ ترین مدال باشد را در اختیار داریم.
سرخی‌نژاد با اشاره به توانایی‌های بالای سعید اسماعیلی، گفت: محمدرضا گرایی کشتی گیر پرافتخاری است اما مهمترین مشکل او این است که وزن زیادی کم می‌کند و این اتفاق مهمی است که می تواند همانند مسابقات جهانی عملکرد او را تحت تاثیر قرار دهد. او در این چند سال در یک وزن حضور داشته و دائما مجبور است وزن خود را کنترل کند که همین موضوع باعث می‌شود سطح انرژی یک کشتی گیر تا حد زیادی پایین بیاید. در مقابل، سعید اسماعیلی حدود ۷۰ کیلو وزن دارد و وزن زیادی کم نمی‌کند. این موضوع می تواند برگ برنده برای او مقابل گرایی باشد. اسماعیلی کشتی‌گیر بسیار با استعدادی است که به هر رویدادی رفته طلا گرفته و استعداد عجیبی در کشتی و اجرای فن دارد. به اعتقاد من کادر فنی می‌تواند از رقابت میان چهره ای مثل محمدرضا گرایی و کشتی‌گیر فنی و با استعدادی مثل اسماعیلی یک طلای المپیک را درو کند.
مربی سازنده کشتی در استان خوزستان، با تاکید بر اینکه کشتی ایران کار سختی در المپیک دارد، گفت: المپیک رویدادی است که همه با تمام توان پا به میدان می‌گذارند و نباید فکر کنیم کار راحتی داریم. اخیرا برخی‌ها صحبت‌هایی را مطرح کردند که با این امکانات فلان قدر طلا در المپیک می‌گیریم. درست است که کارهای زیربنایی دبیر در کشتی عالی بوده است اما نمی توان با استناد به این موضوع بگوییم چند طلا در المپیک می‌گیریم. دبیر اخیرا نیز در تهران سالن‌های بسیار خوبی را برای کشتی‌گیران تهرانی مجهز کرد که کار بزرگی است اما نتایج آن ۱۰ سال دیگر خود را نشان می‌دهد. وقتی کشتی‌گیران نونهال و نوجوان تهرانی با این امکانات بی‌نظیر کار خود را در سالن‌های جدید کشتی آغاز می‌کنند، چند سال بعد می‌توانند راهی تیم‌های ملی شوند و آینده کشتی را تامین کنند.
وی با بیان اینکه کشتی اهواز نیز پتانسیل بسیار بالایی دارد، ادامه داد: در گذشته حتی اعزام یک تیم کامل از اهواز به مسابقات استانی هم میسر نبود اما در همین مسابقات اخیر نونهالان قهرمانی اهواز ۹۰ کشتی‌گیر حضور داشتند که اتفاق بسیار خوبی برای کشتی اهواز است. کشتی اهواز پتانسیل بالایی دارد تا جاییکه با اقداماتی که بنده در کنار سایر مربیان زحمتکش اهواز انجام دادیم این امید را داریم که در مسابقات نونهالان قهرمانی کشور ۴ مدال طلا به اهواز برسد.
دبیر هیات کشتی اهواز، با اشاره به مشکلات مالی در هیات کشتی اهواز، گفت: با اقدامات و تلاش‌هایی که صورت گرفته، در حال حاضر ۲۸۰۰ کشتی‌گیر بیمه شده در اهواز داریم که آمار بسیار خوبی است. ما برای رشد هر چه سریعتر باید مسابقه برگزار کنیم که این امر نیازمند حل مشکلات مالی و حمایت اسپانسر است. خوشبختانه استاندار کشتی دوست خوزستان نگاه بسیار خوبی به کشتی دارد. او یک ماه قبل به صورت سرزده از خانه کشتی شماره ۲ اهواز که در اختیار هیات کشتی است بازدید کرد و قول حل مشکلات آن مثل تشک های کشتی، سیستم روشنایی، تجهیزات فرسوده بدنسازی و… را داد.
مربی سازنده کشتی در اهواز، در پایان گفت: از آقای دبیر و رییس هیات کشتی خوزستان نیز می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به کشتی اهواز و حل مشکلات مالی و امکانات آن داشته باشند چرا که این شهر پتانسیل بسیار بالایی دارد. البته رییس هیات کشتی خوزستان نگاه حمایتی داشته اما زمینه‌سازی برای حضور حامیان مالی می‌تواند کمک زیادی به هیات کشتی اهواز داشته باشد. کشتی اهواز علاوه بر داشتن کشتی‌گیران بسیار خوب در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان، در رده بزرگسالان نیز نفراتی مثل رسول گرمسیری که امسال آمادگی بالایی دارد تا به حق خودش در کشتی برسد و همچنین پارسا نظری در سنگین وزن را دارد. قطعا کشتی اهواز با توجه و حمایت بیشتر حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.