تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر : 38031

اردوغان در گروه ۲۰ درباره ایجاد قطب گازی در ترکیه حرف زد

اردوغان در گروه ۲۰ درباره ایجاد قطب گازی در ترکیه حرف زد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: در مرکز مالی ناحیه آتاشهر در استانبول، ما یک مرکز انرژی افتتاح می‌کنیم که در آن هم گاز و هم نفت، مواد معدنی و منابع تجدیدپذیر وجود خواهد داشت. علاوه بر این، یک قطب گازی در

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: در مرکز مالی ناحیه آتاشهر در استانبول، ما یک مرکز انرژی افتتاح می‌کنیم که در آن هم گاز و هم نفت، مواد معدنی و منابع تجدیدپذیر وجود خواهد داشت. علاوه بر این، یک قطب گازی در منطقه تراکیه در غرب ترکیه باز می‌کنیم.
اردوغان ادامه داد: این مسئله را در سوچی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری ترکیه در میان گذاشتم.
رئیس‌جمهوری ترکیه افزود که مسئله انرژی را با همتایان خود در دیدارهایش در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ مطرح کرده است.
او هم‌چنین اعلام کرد که به گفتگو با رئیس‌جمهوری روسیه ادامه خواهد داد و از او می‌خواهد که صادرات غلات را به کشورهایی که به آن نیاز دارند، افزایش دهد.
اردوغان گفت: ما فعلاً با پوتین بر سر صادرات یک میلیون تن غلات به توافق رسیده‌ایم و از طریق دیپلماسی تلفنی، از او خواهیم خواست که این میزان را افزایش دهد.
به گفته اردوغان، آنکارا همچنین سعی دارد مشکلات نظام پرداخت و بیمه صادرات محصولات کشاورزی روسیه را حل کرده و امید دارد که این روند نتایج مثبتی داشته باشد.
رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: کشورهای غربی ضمن قدردانی از تلاش‌های ترکیه، باید بکوشند تا به وعده‌هایشان درباره توافق غلات عمل کنند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.