تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر : 9138

برف و باران در جاده‌های ۹ استان کشور

برف و باران در جاده‌های ۹ استان کشور

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک در سراسر کشور در حال حاضر تنها شاهد ترافیک پرحجم و در مقاطعی نیمه سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک و آزادراه کرج – قزوین حدفاصل پایانه شهید کلانتری

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک در سراسر کشور در حال حاضر تنها شاهد ترافیک پرحجم و در مقاطعی نیمه سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک و آزادراه کرج – قزوین حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا مهرویلا هستیم  ودر دیگر جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور تردد به آرامی به شکل روان درحال انجام است.

وی درباره وضعیت جوی جاده ها نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، البرز و مازندران است. همچنین در برخی از محورهای استان های قزوین، همدان، کردستان، گلستان و گیلان نیز بارش باران گزارش شده است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی گفت: این سازمان سطح نارنجی را برای استانهای همدان، خراسان شمالی، اردبیل، کرمانشاه، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، تهران، البرز، قزوین، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، قم، مرکزی و کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که براساس آن پیش‌بینی می‌شود طی امروز و فردا بارش شدید باران و برف و کاهش شدید دما در جاده های این استانها را شاهد باشیم.  

شیرانی ادامه داد: بر این اساس رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در جاده های این استان ها را دارند باید حتما آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط برفی و بارندگی  را داشته باشند. همراه داشتن زنجیر چرخ و اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو قبل از سفر از الزامات رانندگی در این شرایط است.

وی با بیان اینکه برودت هوا باعث افزایش لغزندگی در جاده های کوهستانی می‌شود، گفت: رعایت احتیاط در رانندگی و همچنین رانندگی با سرعت مطمئنه و مراعات فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی در این شرایط توصیه همیشگی پلیس است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.