تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر : 37034

اردوغان: با پوتین رایزنی می‌کنم/ اقدام نظامی علیه نیجر درست نیست

اردوغان: با پوتین رایزنی می‌کنم/ اقدام نظامی علیه نیجر درست نیست

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه امروز دوشنبه در جریان بازگشت از مجارستان در جمع خبرنگاران گفت، چنانچه او در ماه پر مشغله سپتامبر فرصتی بیابد، با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به صورت رو در رو درباره معامله غلات دریای سیاه گفت‌وگو خواهد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه امروز دوشنبه در جریان بازگشت از مجارستان در جمع خبرنگاران گفت، چنانچه او در ماه پر مشغله سپتامبر فرصتی بیابد، با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به صورت رو در رو درباره معامله غلات دریای سیاه گفت‌وگو خواهد کرد.  
رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت که وزیر امور خارجه ترکیه ممکن است به زودی به روسیه سفر کند تا مذاکرات مستقیم داشته باشد و به گفته او، این می‌تواند نتایج بهتری در پی داشته باشد.
همچنین در مورد مذاکرات احتمالی صلح روسیه و اوکراین، رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید اگر رهبران هر دو طرف در مورد وساطت ترکیه توافق کنند، او امیدوار است نتیجه بگیرد. رجب طیب اردوغان گفت که او به توافق رهبران روسیه و اوکراین برای پذیرش نقش واسطه‌گری ترکیه برای مذاکرات سازش امیدوار است.
رئیس جمهوری ترکیه همچنین با اشاره به بحران نیجر گفت که امیدوار است کشور «دوست و برادر» نیجر در اسرع وقت به نظم قانون اساسی و حاکمیت دموکراتیک دست یابد. اردوغان در ادامه در مورد مداخله نظامی احتمالی کشورهای جامعه اقتصادی غرب آفریقا موسوم به اکوواس در نیجر هم اظهارنظر کرده و گفت که این اقدام درستی نخواهد بود.
به گفته رئیس جمهوری ترکیه، مداخله نظامی در نیجر به معنای گسترش بی‌ثباتی در بسیاری از کشورهای آفریقایی است. او گفت که امیدوار است به زودی صلح اجتماعی احیا شود. اردوغان گفت که ترکیه همچنان در کنار نیجر خواهد بود و افزود: من معتقدم که مردم نیجر از دموکراسی مراقبت می‌کنند و به‌زودی انتخابات برگزار خواهند کرد.
رجب طیب اردوغان همچنین درباره مساله عضویت سوئد در ناتو، مجددا تأکید کرد که استکهلم باید وعده‌هایش را عملی کند و از جمله اینکه اجازه اهانت به قرآن کریم را ندهد. او گفت که دسترسی سوئد به ناتو اکنون به رای پارلمان ترکیه نیاز دارد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.