تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 39519

قطر: اسرائیل مسئول تشدید تنش است

قطر: اسرائیل مسئول تشدید تنش است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به اوضاع نوار غزه، خواستار توقف تنش، آرام‌سازی اوضاع و خویشتن‌داری شد. طبق گزارش خبرگزاری رسمی قطر «قنا»، این وزارتخانه، رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض‌های مکرر در حق ملت فلسطین و یورش‌های پیاپی به مسجدالاقصی تحت

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به اوضاع نوار غزه، خواستار توقف تنش، آرام‌سازی اوضاع و خویشتن‌داری شد.
طبق گزارش خبرگزاری رسمی قطر «قنا»، این وزارتخانه، رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض‌های مکرر در حق ملت فلسطین و یورش‌های پیاپی به مسجدالاقصی تحت حمایت پلیس این رژیم مسئول تنش کنونی دانست.
وزارت خارجه قطر بر لزوم اقدام فوری جامعه جهانی برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی جهت توقف نقض‌ آشکار قوانین بین‌المللی و احترام گذاشتن به قوانین بین‌المللی و حقوق تاریخی ملت فلسطین تاکید کرد.
این وزارتخانه بر موضع ثابت کشورش مبنی بر عادلانه بودن مسأله فلسطین و حقوق مشروع فلسطینیان و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.
محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس امروز از شروع عملیات «طوفان الاقصی» علیه دشمن صهیونیستی خبر داد. در این عملیات تاکنون ۲۲ صهیونیست به هلاکت رسیده‌ و بیش از ۵۰۰ نفر هم مجروح شده‌اند.
وی اعلام کرد، دشمن صهیونیستی و سربازانش به مسجدالاقصی تعدی کردند و مقاومت قبلاً به آنها هشدار داده بود.
الضیف گفت، به دلیل جنایت‌های اشغالگر در سال جاری میلادی صدها فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شدند، درخواست مقاومت برای معامله مبادله بشردوستانه رد شد و هر روز تخلفات در کرانه باختری ادامه دارد.
وی اعلام کرد، از امروز هماهنگی امنیتی با دشمن صهیونیستی پایان می‌یابد. طوفان الاقصی بسیار بزرگتر از آنچه است که اشغالگران تصور می‌کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.