تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 37045

ارتش کانادا برای مقابله با حریق جنگلی اعزام می‌شود

ارتش کانادا برای مقابله با حریق جنگلی اعزام می‌شود

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا نیز اعلام کرده که ارتش این کشور برای کمک به عملیات مهار حریق به مناطق آسیب‌دیده در بریتیش کلمبیا اعزام می‌شود. مقامات بریتیش کلمبیا در پی سرعت بالای گسترش آتش‌سوزی در این استان وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند. در

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا نیز اعلام کرده که ارتش این کشور برای کمک به عملیات مهار حریق به مناطق آسیب‌دیده در بریتیش کلمبیا اعزام می‌شود.
مقامات بریتیش کلمبیا در پی سرعت بالای گسترش آتش‌سوزی در این استان وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند.
در برخی از شهرهای بریتیش کلمبیا، شاخص کیفیت هوا (AQI) که آلاینده‌های اصلی از جمله ذرات معلق ناشی از آتش‌سوزی را اندازه‌گیری می‌کند، بالای ۳۵۰ بوده که سطح «خطرناکی» است.
جاستین ترودو همچنین در پیامی در X (توییتر) گفت که دولت فدرال از درخواست مقامات بریتیش کلمبیا برای کمک‌رسانی ارتش این کشور به مناطق آسیب‌دیده حمایت خواهد کرد.
آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا غیرمعمول نیست اما تعداد، وسعت و شدت این آتش‌سوزی‌ها افزایش یافته است که برخی کارشناسان تغییرات آب و هوایی را مقصر می‌دانند.
«مرکز حریق‌های جنگلی میان-سازمانی» این کشور نیز اعلام کرد که کانادا هم اکنون بدترین فصل آتش‌سوزی در تاریخ خود را تجربه می‌کند به طوری که حداقل ۱۰۰۰ حریق در سراسر کشور رخ داده است.
کارشناسان می‌گویند که تغییر اقلیم، خطر هوای داغ و خشک را افزایش داده که به آتش‌سوزی دامن می‌زند.
ژوئیه امسال گرمترین ژوئیه در تاریخ از زمان ثبت رکوردها بوده است.
دمای شدید و طولانی رطوبت بیشتری را از خاک و پوشش گیاهی دفع می‌کند که زمینه‌ای مساعد برای رشد سریع آتش فراهم می‌کند به خصوص اگر باد شدید باشد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.