تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 45586

ارتش رژیم صهیونیستی نیروهایی را از غزه خارج و به کرانه باختری منتقل کرد

ارتش رژیم صهیونیستی نیروهایی را از غزه خارج و به کرانه باختری منتقل کرد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سایت عبری «واللا» مدعی شد که هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت در راستای «جایگزینی سربازان مستقر در غزه»، تعدادی از آنها را از نوار غزه خارج کرده و آنها را برای شرکت در عملیات‌هایی نظامی در کرانه باختری اشغالی به این منطقه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سایت عبری «واللا» مدعی شد که هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت در راستای «جایگزینی سربازان مستقر در غزه»، تعدادی از آنها را از نوار غزه خارج کرده و آنها را برای شرکت در عملیات‌هایی نظامی در کرانه باختری اشغالی به این منطقه منتقل کند.
این سایت عبری به نقل از برخی منابع در ارتش رژیم صهیونیستی که نام آنها را افشا نکرد، مدعی شد که ارتش تعداد نیروهای خود در غزه را کاهش نمی‌دهد بلکه سربازان ذخیره را برای خدمت در روزهای آتی سال جاری میلادی فراخوانده و آماده می‌کند.
همچنین «واللا» به نقل از برخی مقامات ارشد فرماندهی منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که تیپ ۹۸ که در نوار غزه حضور دارد، در طول دو ماه گذشته با پنج گردان جنبش حماس در حال جنگیدن است و اکنون دو گردان غربی و جنوبی خان‌یونس و یک گردان دیرالبلح باقی مانده‌اند.
این مقامات صهیونیست در ادامه نیز مدعی شدند که عملیات در منطقه خان‌یونس با هدف انهدام گردان‌های بیشتر و تلاش برای رسیدن به نیروهای مقاومت موجود در منطقه که ارتش هنوز به آنها نرسیده، گسترش خواهد یافت.
ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اذعان کرد که درگیری‌هایی که از یک ماه و نیم قبل در خان‌یونس ادامه دارند، با درگیری‌های همزمان رو و زیر زمین به دلیل تونل‌های متعدد موجود در منطقه، به شکلی بی‌سابقه ادامه دارند و تعداد تونل‌های کشف شده در این منطقه بی‌سابقه بوده و ده‌ها کیلومتر تونل در آنجا وجود دارد.
‌پیش از این نیز ارتش رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی لشکر ۳۶ خود را که شامل تیپ‌های مختلف از جمله تیپ گولانی، یکی از تیپ‌های برجسته این ارتش است، اعلام کرد و مدعی شد که این عقب‌نشینی با هدف استراحت سربازها و ساماندهی دوباره آنها برای درگیری‌های احتمالی بعدی انجام شد.
سایت روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» هفته گذشته پس از عقب‌نشینی لشکر ۳۶ اعلام کرد در کنار نیروهایی ویژه، سه لشکر شامل لشکر ۹۸ در خان‌یونس، لشکر ۹۹ در شمالی‌ترین نقطه نوار غزه (مقابل شهرک نتسریم) و لشکر ۱۶۲ که در شمال نوار غزه یورش‌هایی در ابعاد کوچک انجام می‌دهد، در نوار غزه باقی ماندند و به عملیات جنگی ادامه می‌دهند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.