تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر : 40807

اخبار سیاسی ۷ آبان؛ دو انتصاب از سوی رهبری/گفت‌وگوی رئیسی با الجزیره

اخبار سیاسی ۷ آبان؛ دو انتصاب از سوی رهبری/گفت‌وگوی رئیسی با الجزیره

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا،‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دو حکم جداگانه سید پرویز فتاح را به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام و حسین دهقان را به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب کردند. در بخشی از متن حکم رهبر انقلاب اسلامی برای پرویز فتاح ضمن اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام در

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا،‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دو حکم جداگانه سید پرویز فتاح را به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام و حسین دهقان را به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب کردند.
در بخشی از متن حکم رهبر انقلاب اسلامی برای پرویز فتاح ضمن اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام در شمار نهادهای پربهره برای کشور و از یادگارهای با برکت امام راحل رضوان‌الله‌علیه است، آمده است: وظیفه‌ اصلی این ستاد، رفع محرومیت‌های اقشار ضعیف و توانمندسازی آنان و رسیدگی به مناطق محروم است. برنامه‌ریزی بر اساس خطوط اصلی مذکور در پیوست این حکم و پیگیری جدی کارها را از شما انتظار دارم.
****
در پی تحولات اخیر در غزه، سید ابراهیم رئیسی در گفتگویی با شبکه تلویزیونی «الجزیره» درباره پاسخ جمهوری اسلامی ایران به پیام‌های آمریکایی‌ها درباره جنگ غزه گفت: پاسخ پیام‌های آمریکایی‌ها توسط گروه‌های مقاومت و به صورت علنی داده شده، اما عجیب آن است که آمریکایی‌ها به دیگران بگویند اقدامی نکنید و خودشان تمام تسلیحات و تجهیزات و امکانات مورد نیاز صهیونیست‌ها برای جنایتگری در غزه را آن‌هم در مقابل چشم مردم دنیا فراهم کنند.
امروز همچنین نشستی با عنوان «بررسی ابعاد فاجعه انسانی غزه از منظر حقوق بین‌الملل» از سوی پژوهشگاه قوه قضاییه و با همکاری معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر با حضور نماینده جهاد اسلامی و حماس، مقامات، وکلا و حقوقدانان و اساتید دانشگاه، برگزار شد.
در این نشست دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق بشری و پیوستن رژیم صهیونیستی به شماری از آن‌ها، تاکید کرد: این جنایات نشان‌دهنده ناکارآمدی سازوکارهای حقوق بشری است؛ این سازوکارها حتی قادر به موضع‌گیری مناسبی نیز نیستند تا چه برسد به اتخاذ اقدامات عملی برای توقف جنایات. بی‌اعتباری سازوکارهای حقوق بشری در پی جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی بیش از گذشته آشکار شد.
هیات پارلمانی ایران نیز امروز به روسیه رفته است و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به مسکو در توضیح اهداف این سفر گفته است که ما در این سفر با همتایان خود در مجلس نمایندگان روسیه و برخی از معاونان وزارت خارجه دیدار می‌کنیم که هدف اجماع سازی علیه رژیم صهیونیستی و تمرکز بر توقف عملیات جنایتکارانه این رژیم است.
دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.
کشورهای اسلامی برای توقف جنایت رژیم صهیونیستی فروش نفت خود را متوقف کنند
صهیونیست‌ها هرچه سریع‌تر جنایات در غزه را تمام کنند
درخواست حزب ندای ایرانیان از شورای حقوق بشر سازمان ملل
طلسم حمله به پایگاه‌های آمریکا شکسته شده است
****
با توجه به فرا رسیدن صدمین سالگرد تأسیس و روز ملی جمهوری ترکیه، رئیس جمهور کشورمان در پیامی به رجب طیب اردوغان، ضمن ابراز امیدواری برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تصریح کرد: اطمینان دارم همکاری و همفکری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه، برکات و ثمرات ارزشمندی برای دو ملت و صلح، ثبات و رفاه کشورهای منطقه و جهان در پی خواهد داشت.
****
به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش،‌ هیات وزیران سیاست‌های پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی تصویب کردند.
در این مصوبه که در جلسه ۱۴۰۲/۷/۲۳ هیات وزیران به تصویب رسیده، آمده است: درآمدهای سازمان سنجش آموزش کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش به حساب درآمدی مربوط نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و به مراتب در بخش درآمدهای عمومی بودجه کل کشور منظور می‌گردد.
****
رئیس ستاد انتخابات استان تهران جزئیاتی از آمار داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران ارائه و اعلام کرد که در روز چهارشنبه مقارن با هفتمین روز ثبت نام‌ نهایی متقاضیان انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۰۷۳ داوطلب  ثبت نام خود را قطعی کردند که شمار  ثبت‌  نام‌ کنندگان  نهایی به ۶۲۷۱ نفر رسید.
از طرف دیگر، در پی اعلام تعارض آرای صادره از شعب دیوان عدالت اداری در مورد صلاحیت یا عدم صلاحیت هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور برای اتخاذ تصمیم در مورد تایید صلاحیت کاندیداها و تایید صحت انتخابات، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی موضوع، تعارض را محرز دانسته و با صدور رایی اعلام کرد که هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور حق ورود به موضوع تایید صلاحیت کاندیداها و تایید صحت انتخابات را ندارد.
****
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیست و یک روز و چهل و یک جلسه علنی به بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیاتلایحه برنامه هفتم توسعه پرداختند در این مدت ۱۱۸ ماده لایحه برنامه و ۶ بند از ۲۳ بند الحاقی به کل لایحه مورد رسیدگی قرار داده و برخی از این مواد جهت رسیدگی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع کردند.
گزارش کامل ایسنا از مصوبات لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس می توانید جزییات این مصوبات را بخوانید.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.