تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر : 38859

اخبار سیاسی ۴ مهر؛ دوازدهمین اجلاسیه خبرگان/تکذیب تبرئه دو خبرنگار

اخبار سیاسی ۴ مهر؛ دوازدهمین اجلاسیه خبرگان/تکذیب تبرئه دو خبرنگار

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، دوازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شد. در نطق افتتاحیه این اجلاس آیت‌الله احمد جنتی در اظهارات خود تاکید کرد:  همه‌چیز مردم باید در جامعه در امن و امان و سلامت باشد، جامعه اسلامی باید

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، دوازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شد.
در نطق افتتاحیه این اجلاس آیت‌الله احمد جنتی در اظهارات خود تاکید کرد:  همه‌چیز مردم باید در جامعه در امن و امان و سلامت باشد، جامعه اسلامی باید چنین باشد. باید هرچه می‌توانیم اسلامیت این جامعه را حفظ کنیم.
دربخش دیگری از این اجلاسیه،‌ نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضوع ولایت‌ فقیه و آرای مختلف در مسئله مشروعیت و مقبولیت، افزود: پاسخگویی به شبهات ایجاد شده از سوی دشمنان در زمینه ولایت فقیه از وظایف و رسالت‌های ذاتی مجلس خبرگان رهبری است که باعث تقویت و دفاع از مبانی ولایت فقیه می‌شود.
دوازدهمین اجلاس رسمی دو روزه مجلس خبرگان رهبری در حالی آغاز شد که پنجمین دوره این مجلس به ماه‌های پایانی نزدیک شده است و با برگزاری انتخابات اسفند، شاید ترکیب فعلی اعضا تغییراتی تجربه کند، چهره‌های تازه‌ای جایگزین برخی نمایندگان فعلی شوند و جای روحانیون درگذشته را جمع دیگری پر کنند.
حاشیه های این اجلاسیه از جمله کتاب‌خوانی روحانی تا گفت‌وگوی علوی و کدخدایی را می توانید در این لینک بخوانید.
****
سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود ضمن بیان آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی، به سوالاتی درباره وضعیت پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی و همچنین احضار فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضایی پاسخ داد.
مسعود ستایشی درباره اینکه وکلای نیلوفر حامدی و الهه محمدی در مصاحبه ای گفتند که هیچ مصداقی از همکاری موکلشان با دولت امریکا وجود ندارد و بزودی شاهد آزادی آنها هستیم، گفت: من چنین چیزی ندیدم. پرونده در مرحله رسیدگی  و اتخاذ تصمیم قانونی است لذا تبرئه آها از اتهام مورد بحث را  تکذیب می‌کنیم. اگر چیزی باشد منعکس می کنیم. آنچه که واجد اعتبار است، اظهارات افرادی است که در فرایند رسیدگی ذی مدخل اند و آن هم  رییس دادگاه  است و مطلبی از ناحیه رییس دادگاه نرسیده است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  اخیرا برخی مدعی بازداشت یا احضار فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضایی شده‌اند، گفت: پرونده‌ای تشکیل شده و با جدیت و بدون هیچگونه تبعیضی به پرونده رسیدگی خواهد شد و  هر زمانی که به لحاظ قانونی اجازه اطلاع‌رسانی داشتیم، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
****
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسات علنی امروز هم ادامه دادند و تا ماده ۵ و ۶ لایحه پیش رفتند.
یکی از مصوبات مهم امروز نمایندگان این بود که به دولت اجازه دادند به منظور تسویه بدهی‌های خود و شرکت ملی نفت ایران به صندوق توسعه ملی نسبت به عقد قرارداد با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز با اولویت میادین جدید و یا مشترک اقدام کند.
همچنین سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به اینکه دولت مصوبات کمیسیون تلفیق تا اول شهریورماه را قبول دارد، از بعد از این تاریخ یکسری مواد الحاقی به گزارش تلفیق اضافه شده که دولت آنها را مغایر اصل ۷۴ و ۷۵ می‌داند، گفت: احتمالا بخش عمده‌ای‌ از این الحاقیه‌ها را کمیسیون تلفیق در جهت همراهی با دولت حذف می‌کند.
زنگنه با اشاره به تاکید و توصیه مقام معظم رهبری به مجلس شورای اسلامی و دولت مبنی بر اینکه اصول قانون اساسی به خصوص ۷۴ و ۷۵ در رسیدگی به برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: ما هم در جلساتی که با آقای رئیسی قبل از ورود مجلس شورای اسلامی به بررسی گزارش کمیسیون تلفیق داشتیم توافق کردیم که کمک کرده و این موارد الحاقی را که در جلسات بدون حضور نماینده سازمان برنامه بررسی شده است را مجددا مورد رسیدگی قرار دهیم.
گزارش کامل ایسنا از دومین روز بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسه علنی امروز (سه شنبه) چهارم مهر ماه ۱۴۰۲ را می توانید اینجا بخوانید.
****.
در پی آنکه در تازه‌ترین عملیات سربازان گمنام امام زمان(عج)، همزمان ۲۸ تروریست دستگیر شدند که هدف این تروریست‌ها انجام ۳۰ انفجار در تهران در سالگرد اعتراضات و ناآرامی‌های سال گذشته بود که البته ناکام ماندند، ایسنا درگزارشی با عنوان «۴۰۰ بمبی که هیچگاه منفجر نشد» به مروز کارنامه شهریور ماه وزارت اطلاعات پرداخته که می توانید در این لینک بخوانید.
****
با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و  فعالیت جدی تر احزاب، ایسنا درگزارشی به بررسی احزابی پرداخته است که نمی توانند برای انتخابات مجلس لیست بدهند.
دربخشی از این گزارش آمده است: در فاصله حدود شش ماه مانده به انتخابات کشور هنوز فعالیت حزبی و تشکیلاتی رونق چندانی نگرفته است و احزاب در حال ارزیابی از شرایط سیاسی کشور هستند. البته کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به احزاب توصیه کرده است که هرچه زودتر کنگره و مجامع عمومی خود را برگزار و اعضای خود را به این کمیسیون معرفی کنند. این کمیسیون به احزاب تا پایان شهریور فرصت داده بود تا کنگره و مجمع عمومی خود را برگزار کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.