تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 42073

اخبار سیاسی ۲۹ آبان؛ مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق‌ها/بازدید رئیسی از وزارت نفت

اخبار سیاسی ۲۹ آبان؛ مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق‌ها/بازدید رئیسی از وزارت نفت

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تقدیر از ملی پوشان کشتی حضور یافت و خطاب به ورزشکاران کشور گفت: وقتی شما به کبریای الهی فکر کنید دیگر شکوه نام یک کشور یا یک کشتی گیر حتی قهرمان بلامنازع جهان باشد، بر شما تاثیر نمی گذارد. سردار

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تقدیر از ملی پوشان کشتی حضور یافت و خطاب به ورزشکاران کشور گفت: وقتی شما به کبریای الهی فکر کنید دیگر شکوه نام یک کشور یا یک کشتی گیر حتی قهرمان بلامنازع جهان باشد، بر شما تاثیر نمی گذارد.
سردار سلامی از این مراسم به عنوان یکی از دلنشین ترین جلساتی که در آن حضور یافته یاد کرد و با اشاره به رقابت حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی، گفت: بعضی وقت ها حسن آقای عزیز ما با کشتی گیر آمریکایی که ظاهرا شکست کمی داشته است، رقابت دارد. اگر او با یاد خدا به میدان برود حتما موفق می شود. حریف هم همان تمریناتی که شما انجام می دهید را انجام می دهد. گاهی ممکن است از ناداوری ها گله کنیم اما همه چیز معمولا مساوی است. این را بدانید او هم دقیقا هم وزن شماست اما نگران نباشید شما مسلمان هستید و با ذکر و یاد خدا قطعا پیروز می شوید.
****
در پی مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی درباره افزایش سن بازنشستگی و ابهامات مطرح شده پیرامون این تصمیم نمایندگان، رئیس مجلس تاکید کرد: خروجی مصوبه مجلس این است که حداکثر سنوات خدمتی برای آقایان ۳۵ سال و سن بازنشستگی ۶۲ سال و حداکثر سنوات خدمتی برای خانم‌ها ۳۰ سال و سن بازنشستگی ۵۵ سال می‌باشد.
در جریان جلسات علنی امروز، نمایندگان ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار قرار دادند و در یکی از مصوبات مهم خود پرداخت حقوق و مزایای دریافتی کارکنان وزارتخانه ها و موسسات دولتی و نیروی های مسلح را مشمول قوانین مربوطه کردند.
در جریان بررسی این طرح نمایندگان مخالف و موافق نظرات خود را مطرح کردند که می توانید در این لینک بخوانید.
مخالف برداشت سقف پرداختی حقوق و مزایا تاکید کرد که این بند راه پرداخت حقوق‌های نجومی را باز می‌کند و موافق این بند معتقد بود که براساس این مصوبه قانون دائمی برای پرداخت حقوق و مزایای به کارکنان دولت در هر سال حکمفرما خواهد بود.
در ادامه این جلسه شروطی برای افزایش سقف دریافتی کارکنان تعیین شد که صرفا برای مشاغل حساس و خاص و با درخواست بالاترین مقام دستگاه و تصویب شورای حقوق و دستمزد امکان افزایش سقف دریافتی فراهم شود.
همچنین نمایندگان در مصوبه ای دیگر از لایحه برنامه هفتم توسعه؛ به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند از مسافران پروازهای خارجی به استثناع سفرهای زیارتی معادل ۱۰ یورو به ازای هر مسافر به صورت جداگانه دریافت و به حساب مربوط در خزانه‌داری کل واریز کند.
گزارش کامل ایسنا از بیست و نهمین روز بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسه علنی امروز (دوشنبه) بیست و نهم آبان ماه ۱۴۰۲ را نیز می توانید اینجا بخوانید.
****
صبح امروز سید ابراهیم رئیسی – در ادامه فرآیند «نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی» به وزارت نفت رفت و در جمع مدیران این وزارتخانه، ضمن استماع گزارش عملکرد این مجموعه، رهنمودها و پیشنهادات مهمی برای ارتقای کیفی و کمی عملکرد این وزارتخانه ارائه کرد.
رئیس‌جمهور پیش‌تر پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۰ نیز برای بررسی وضع عملیاتی کردن جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور و بررسی اختلال پیش‌آمده در سامانه هوشمند سوخت به‌طور سرزده در وزارت نفت حاضر شده بود.
به گفته احمد نادری از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور فردا برای تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس حضور پیدا می‌کند.
براساس ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو بخش ماده­ واحده (مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی­های سرمایه ­ای و مالی و اجزای اصلی آنها) و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس تقدیم کند. بخش اول حداکثر تا اول آبان هر سال به مجلس تقدیم می‌شود. بخش دوم نیز حداکثر ۱۰ ­روز از زمان ابلاغ بخش اول قانون بودجه به مجلس ارسال می شود.
رئیس دولت سیزدهم همچنین با اشاره به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن بیش از ۱۴ هزار نفر و تخریب زیرساخت‌ها در نوار غزه طی بیش از ۴۰ روز گذشته، در نامه‌ای به سران ۵۰ کشور خواستارفشار سیاسی- اقتصادی هماهنگ کشورهای مستقل و آزاده به رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات در غزه شد.
امروز همچنین معاون اول رئیس جمهور با انجمن اتیسم ایران و جمعی از والدین و فرزندان شان به نمایندگی از ۸ هزار خانواده تحت پوشش دیدار کرد.
محمد مخبر در این جلسه که با حضور برخی از کودکان مبتلا به اتیسم برگزار شد، پوشش بیمه‌ای بیماران اتیسم برای کاهش هزینه‌های درمان و توانبخشی را بسیار مهم توصیف و ادامه داد: باید در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، سهمی از هزینه‌های مرتبط با مبتلایان به اتیسم به ویژه در سنین بالا گنجانده شود و همچنین برای بخش‌هایی از جامعه اتیسم که امکان اشتغال در بزرگسالی دارند، بسترهای لازم برای داشتن شغل فراهم شود.
در روایتی از این جلسه، دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دکتر ‎مخبر  جلسه متفاوتی با انجمن اتیسم داشت و گوشه‌هایی از نگهداری این کودکان عزیز را ۲ ساعتی از نزدیک شاهد بودیم. جلسه برای ما تمام شد اما این ماجرا هر روز در زندگی این خانواده ها ادامه دارد. به پیگیری مصوبات این جلسه مصمم هستیم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.