تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 48241

اخبار سیاسی ۱۹ اسفند؛ جزییات ۲ شکایت ایران از بحرین/تحلیل‌های انتخاباتی

اخبار سیاسی ۱۹ اسفند؛ جزییات ۲ شکایت ایران از بحرین/تحلیل‌های انتخاباتی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، معاون معاون حقوقی رئیس جمهور آخرین وضعیت پیگیری‌های حقوقی علیه بحرین به خاطر بلوکه کردن اموال ایران را تشریح کرد. محمد دهقان با اشاره به اینکه در حال پیگیری دو پرونده شکایت از بحرین هستیم، توضیح داد: ما در سال گذشته یک رای گرفتیم راجع به بانک

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، معاون معاون حقوقی رئیس جمهور آخرین وضعیت پیگیری‌های حقوقی علیه بحرین به خاطر بلوکه کردن اموال ایران را تشریح کرد.
محمد دهقان با اشاره به اینکه در حال پیگیری دو پرونده شکایت از بحرین هستیم، توضیح داد: ما در سال گذشته یک رای گرفتیم راجع به بانک صادرات و ملی که آن رای به نفع ایران و این دو بانک صادر شد و الان آنها (بحرین) از رای داوری در محکمه داخلی هلند شکایت کرده‌اند و آنجا دارد رسیدگی می‌شود. این پرونده ۲۴۳ میلیون دلار است.
وی افزود: یک مبلغ بزرگتری از بانک مرکزی در بحرین داریم. براساس موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری که با بحرین داشتیم، آنها نمی‌توانستند به وجوه بانک مرکزی تعرضی داشته باشند. این دعوای مهمتری است که ما لایحه آن را به مجلس دادیم و مجلس آن را تصویب کرد و به شورای نگهبان رفت که ابهامی در لایحه بود و به مجلس برگشت و ان‌شاءالله تا آخر سال این لایحه نهایی شود تا بتوانیم با مجوز مجلس، دعوای خود را پیگیری کنیم.
****
صبح امروز و در آستانه هفته شهید،‌ سید ابراهیم رئیسی در نوزدهمین مقصد از نظارت‌های ستادی بر دستگاه‌های اجرایی، به بنیاد شهید و امور ایثارگران رفت و از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای این سازمان در دولت مردمی بازدید کرد.
رئیس جمهور در جریان این بازدید از «سامانه رصد و پایش برنامه عملیاتی» و معرفی «میز خدمات الکترونیک» بنیاد شهید رونمایی کرد.
این برنامه عملیاتی در واقع ایجاد یک زنجیره قابل از پیوند اسناد بالادستی، اهداف و سیاست‌های کلان، سند تحول دولت مردمی و نظایر آن و تبدیل آنها به برنامه عملیاتی به صورت عینی برای تمام رده‌های سازمانی است.
 رئیس دولت سیزدهم در ادامه، در جلسه نظارت ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور یافت و در بخشی از اظهارات خود با بیان اینکه خانواده معظم شهدا پرچم‌های برافراشته ایثار و شهادت در هر کوی و برزنی هستند که همواره باید برافراشته بماند، گفت: حضور خانواده‌های شاهد و ایثارگر در ساحت‌های مختلف جامعه از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری خواهد کرد، از این‌رو باید به آنها به عنوان سرمایه‌های عظیم و پشتوانه‌های استوار نظام نگریست.
همچنین نماینده ولی فقیه در سپاه در یادواره شهدای منطقه ۱۷ تهران، گفت: ما از مسئولان می‌خواهیم به دستور اخیر مقام معظم رهبری با تمام وجود عمل کنند و سخن اختلافی نگویند و برای خدمت به مردم دست به دست هم دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی با تاکید بر اینکه نمایندگان جدید باید قدرشناس این امت باشند، اظهار داشت: پیام جبهه انقلاب به همه مسئولان این است که ما از شما ولایتمداری و سربازی ولایت می‌خواهیم. از شما می‌خواهیم مواضع ولایت را خوب بفهمید و به آن عمل کنید. ما ۴۵ سال است تجربه کرده ایم که هرجا التزام عملی به سخنان ولایت داشته‌ایم موفق بودیم.
امیر سرتیپ حاتمی مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور ارتش  هم  ضمن بازید از نمایشگاه دستاوردهای شهید سپهبد علی صیاد شیرازی هوانیروز ارتش در جمع فرماندهان، مدیران و مسئولان ارشد این نیرو با بیان این‌که «با مرور تحولات منطقه‌ای و بین المللی به این نتیجه و باور قطعی رسیده‌ایم که در جهان امروز، قدرت‌های ظالم و ستمگر جز زبان قدرت با هیچ منطقی، آشنا نیستند»، تاکید کرد: امروز فقط با قدرت و اقتدار ملی است که می‌توانیم از حق و حقوق خود و کشورمان دفاع کنیم.
****
امروز همچنین شیوه تعیین اول ماه رمضان ۱۴۴۵ هم بر اساس آخرین فتاوای مقام معظم رهبری ( شرط هم افق بودن، کافی بودن رؤیت به وسیله ابزارهای رصدی و اعتبار رؤیت هلال در روز برای اثبات اول ماه بودنِ فردای آن روز ) اعلام شد.
حمید بهبهانی وزیر راه دولت نهم هم درگذشت.
وی  متولد ۱۳۱۹ در شیراز و دارای دکترای تخصصی عمران با گرایش حمل و نقل و ترافیک از دانشگاه کینزول فلوریدا و استاد تمام دانشگاه علم و صنعت بود و در دولت احمدی‌نژاد مسئولیت وزارت راه را برعهده داشت.
****
با توجه به برگزاری انتخابات دوازدهین دوره مجلس شورای اسلامی و اعلام نتایج آن،‌ منوچهر متکی از منتخبان مجلس دوازدهم در پیامی درباره انتخابات و مجلس جدید تاکید کرده است که مجلسیان باید گوش شنوای همه گروه‌ها باشند و دلسوزانه تاکید می‌کنم نشنیدن صدای هر کدام از آن‌ها، خسران عظیم برای نظامی خواهد بود که هم در پیدایش و هم در پویش و پایندگی، رهین همه مردم ایران بوده است.
از طرف دیگر اسدالله بادامچیان هم در تحلیلی از نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت که جامعه هم تحول می خواست و کسانی که حرف از تحول زدند، رای آوردند.
همچنین امین صبحی،‌ فعال رسانه‌ای‌ در یادداشتی به تحلیل نوع موضع‌ اخیر سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق در قبال انتخابات و عدم مشارکت او در رای‌گیری روز ۱۱ اسفند پرداخته و معتقد است که بی عملی خاتمی در برابر خواست برخی احزاب و چهره‌های مطرح امضاکننده بیانیه موسوم به روزنه‌گشایی، شرکت نکردن در انتخابات و انفعال در برابر آنها شخصیت سیاسی خاتمی را برای سال‌های پیش رو تضعیف کرد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.