تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 46243

اخبار سیاسی ۱۴ بهمن؛١١ پرتاب ماهواره‌ای؛ شکست تحریم‌ها/توضیحاتی درباره ساماندهی کارکنان دولت

اخبار سیاسی ۱۴ بهمن؛١١ پرتاب ماهواره‌ای؛ شکست تحریم‌ها/توضیحاتی درباره ساماندهی کارکنان دولت

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، آخرین دستاوردهای هوانیروز ارتش، جهاد خودکفایی، مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن و صنایع یاعلی (ع) در نمایشگاه هوانیروز ارتش، به نمایش درآمد. برخی از این دستاوردها عبارتند از: سامانه واقع‌نمایی عملیات رزمی، شبیه‌ساز واقعیت مجازی بالگردها، سامانه‌های خودحفاظتی، پروژه یوسف، انواع موشک‌های کروز هواپایه بردبلند، هوا

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، آخرین دستاوردهای هوانیروز ارتش، جهاد خودکفایی، مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن و صنایع یاعلی (ع) در نمایشگاه هوانیروز ارتش، به نمایش درآمد.
برخی از این دستاوردها عبارتند از: سامانه واقع‌نمایی عملیات رزمی، شبیه‌ساز واقعیت مجازی بالگردها، سامانه‌های خودحفاظتی، پروژه یوسف، انواع موشک‌های کروز هواپایه بردبلند، هوا به سطح ضدزره، موشک قدر، انواع پهپادهای انتحاری شناسایی، سوئیچ بلید و پهپاد انهدامی محرم، انواع قطعات مورد نیاز بالگردی، خودروهای فوق سنگین کیان ۶۰۰ پلاس، ۷۰۰، ۸۰۰، انواع تجهیزات مورد نیاز در حوزه زرهی، عملیاتی و رزم زمینی و…
فرمانده هوانیروز ارتش در بازدید از این نمایشگاه با تاکید بر اینکه توان رزمی و عملیاتی هوانیروز با بهره‌گیری از سامانه‌های شفق، حیدر و یوسف توسعه می یابد، خبر داد که با تلاش شبانه‌روزی بالگرد ساخت داخل در آینده‌ای نزدیک طراحی و تولید خواهد شد.
امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی همچنین با اعلام اینکه امروز سامانه موشکی شفق که روی بالگردهای این نیرو نصب شده است، رونمایی می‌شود، افزود: سامانه موشکی شفق، نقطه‌زن و هوشمند بوده و برد بلند ۲۰ کیلومتر دارد و می تواند در شب و روز شلیک شده و حجم زیادی از آتش را روی دشمن بریزد
با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، از سامانه‌های موشکی بومی هواپایه ضدزره «شفق» و دوربین هواپایه‌ «یوسف» هوانیروز که توسط متخصصان جهاد خودکفایی هوانیروز طراحی و تولید شده‌اند، رونمایی شد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش هم در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای هوانیروز ارتش اعلام کرد که تولید و توسعه تسلیحاتی که قادر به هدف‌گیری اهداف دوردست و متحرک باشند، اولویت نخست نیروی زمینی است.
****
صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری فضایی، سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه حضور در فضا قدرت‌آفرین و ثروت‌آفرین است، اظهار کرد: تلاش کردند با تحریم ایران را متوقف کرده و در انزوا قرار دهند اما ۱۱ پرتاب انجام شده، تحریم‌ها و انزوای ایران را شکست داد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده جلوه «ما می‌توانیم» است، گفت: انجام ١١ پرتاب ماهواره‌ای، هم تحریم‌ها را شکست داد و هم طرح انزوای جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کرد.
****
تاثیرات اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت،‌ موضوعی بود که نماینده قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح آن گفت: این طرح پایانی بر انتظار ۲۰ ساله کارکنان غیررسمی است که آنها با اجرای آن ضمانت شغلی خواهند داشت.
شهریار حیدری با بیان این‌که کارکنان غیررسمی مشکلات بسیاری دارند، تصریح کرد: کارکنان غیررسمی حتی بیشتر از یک کارمند رسمی تلاش می‌کنند اما کمتر از آنها از مزایا برخوردارند ضمن آنکه ضمانت شغلی هم ندارند.
وی درباره اینکه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شامل چه کسانی می‌شود؟ توضیح داد: با تصویب این طرح نوع قراردادها به گونه‌ای شده که هم کارکنان غیررسمی ضمانت شغلی خواهند داشت و هم این‌که از نظر حقوق و مزایای به اندازه کارمند رسمی برخوردار می‌شوند لذا این طرح شامل تمام کارکنان و کارمندهای غیررسمی می‌شود.
سخنگوی شورای نگهبان هم با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از تائید طرح اصلاح ماده یک قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از سوی این شورا خبر داد.
****
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای آیین‌های وداع و تشییع پیکر مطهر شهید راه قدس سعید علیدادی مستشار نظامی سپاه در سوریه را اعلام کرد.
به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، بنابر این اطلاعیه، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید علیدادی فردا (یکشنبه مورخ ۱۵بهمن ماه) ساعت ۹ صبح از شهرک مسعودیه، انتهای خیابان شهید کلهر، مقابل منزل شهید با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.
شهید سعید علیدادی از مستشاران نظامی سپاه پاسداران در سوریه در حمله بامداد جمعه (۱۳ بهمن ماه) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حومه شهر دمشق به شهادت رسید.
****
در آستانه انتخابات، معاون سیاسی استاندار تهران، جزییاتی از فرایند انتخابات پیش رو را تشریح کرد و گفت: انتخابات تنها در سه استان به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد؛ در استان تهران امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک وجود ندارد.
عباس جوهری در تشریح تعداد شعب انتخاباتی در استان تهران اظهار کرد: در مورد شعب انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی ۶۸۱۱ شعبه در کل استان تهران پیش‌بینی شده که حدود ۵۰۰۰ شعبه برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر است. امسال برای تعریف مکان‌های اخذ رأی، هیات‌های اجرایی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌اند. تعداد صندوق‌ها متناسب با حضور مردم طراحی شده تا امر اخذ رأی را تسهیل کنند.
خبرهای دیگر با محوریت انتخابات را می‌توانید در لینک های زیر بخوانید.
تشکیل لیست انتخاباتی کاندیداهای اصلاح‌طلب و میانه‌رو به مشارکت کمک می‌کند
اعضای جدید شورای مرکزی جمعیت یاران انقلاب اسلامی انتخاب شدند
****
همزمان با ایام دهه مبارک فجر، نجفقلی حبیبی از چهره‌ های باسابقه در انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت که نفوذ کلام امام و منش رفتاری ایشان موجب کاشتن بذر امید در دل مردم و همین امید موجب اقبال عمومی مردم و رای ۹۸،۲ درصدی مشارکت کنندگان به جمهوری اسلامی شد.
نجفقلی حبیبی که در دوران انقلاب اسلامی مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده داشته؛ نماینده مردم تهران در سومین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو شورای بازنگری قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ بود در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران یادآور شد: یکی از جلوه‌های حرکت انقلابی حضرت امام این بود که ایشان قلبا به ملت ایمان  داشتند، همچنان که مردم هم عمیقا به امام(ره) ایمان داشتند و این ایمان در تمام لحظات زندگی امام و جنگ تحمیلی با همه سختی‌ها که پیش آمد همچنان پا بر جا بود و تشییع بی‌نظیر مردم ایران از پیکر امام همراه با اندوه غیرقابل وصف و بی‌نظیر در تاریخ جهان نشانه روشن این عشق و علاقه است.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.