تاریخ انتشار : شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 44381

احتمال تمدید طرح پویش ملی سلامت/ مشارکت ۳۵ درصدی بانوان

احتمال تمدید طرح پویش ملی سلامت/ مشارکت ۳۵ درصدی بانوان

به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش اعتماد گفت: از نظر میزان تحقق اهداف پویش به بیش از ۶۰ درصد هدف تعیین شده را رسیده ایم، اما از نظر جمعیت بالای ۱۸ سال کشور ۴۵ درصد این جمعیت که حدود ۶۴ میلیون نفر هستند یعنی حدود ۵۴ میلیون نفر تاکنون غربالگری و ارزیابی شده اند. وی با

به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش اعتماد گفت: از نظر میزان تحقق اهداف پویش به بیش از ۶۰ درصد هدف تعیین شده را رسیده ایم، اما از نظر جمعیت بالای ۱۸ سال کشور ۴۵ درصد این جمعیت که حدود ۶۴ میلیون نفر هستند یعنی حدود ۵۴ میلیون نفر تاکنون غربالگری و ارزیابی شده اند.
وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی پویش تا ۱۵ دی ادامه داشته و امکان تمدید هم وجود دارد، ادامه داد: سطح مشارکت بانوان تاکنون ۳۵ درصد است که انتظار داریم در هفته پایانی پویش بانوان کشور مشارکت بیشتری داشته باشند. همچنین گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال، بیشترین مشارکت را داشته اند که امیدواریم با همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم شاهد مشارکت بیشتر دانش آموزان و دانشجویان در این پویش باشیم.
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: با اتمام پویش در تاریخ ۱۵ دی ارائه خدمت در همین بستر همچنان در مراکز بهداشتی و پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت کشور ادامه خواهد یافت.
اعتماد اظهار داشت: پوشش جمعیتی کشور در زمینه غربالگری بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت، با در نظر گرفتن راهبردها، مشوق‌ها و اجرای برنامه‌های جدید طی ۶ ماه آینده کامل خواهد شد و فرآیندی که آغاز شده همچنان ادامه خواهد یافت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.