تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر : 39762

اجرای طرح جایگزینی بیمارستان های فرسوده وزارت بهداشت

اجرای طرح جایگزینی بیمارستان های فرسوده وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز رحیمی، در مراسم افتتاحیه هشتمین کنگره تخصصی و پنجمین کنگره بین‌المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات که روز چهارشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، اظهار کرد: در ارزیابی کارکرد حکمرانی موفق هر کشور، سلامت نقش مهمی ایفا می‌کند و بزرگترین سرمایه اجتماعی هر کشور محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز رحیمی، در مراسم افتتاحیه هشتمین کنگره تخصصی و پنجمین کنگره بین‌المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات که روز چهارشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، اظهار کرد: در ارزیابی کارکرد حکمرانی موفق هر کشور، سلامت نقش مهمی ایفا می‌کند و بزرگترین سرمایه اجتماعی هر کشور محسوب می‌شود که ناشی از رفتار علمی و عمیق است و نیاز به زیرساخت امن دارد.
وی از بیمارستان به عنوان یک موجود بسیار زنده نام برد و افزود: ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت است که در دو سال اخیر ۱۵ هزار تخت از این تعداد تحویل داده شده و این جهاد ادامه دارد.
به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از این تعداد ۱۰ هزار مورد تخت برای تهران در نظر گرفته شده که تاکنون ۳۰۰۰ تخت آن تحویل داده شده است.
وی، یکی از اقدامات دولت سیزدهم را توجه به زیرساخت‌های نظام سلامت و ارتقای سرانه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اعلام کرد و گفت: در همین راستا به منظور نوسازی و بهسازی بیمارستان‌های فرسوده در نظر داریم طرح بیمارستان‌های جایگزین و بازسازی زیربنای بیمارستان‌ها را آغاز کنیم که برای اجرای اولیه این طرح ۴۰۰ بیمارستان مدنظر وزارت بهداشت است.
رحیمی تصریح کرد: البته بهداشت و درمان در کنار یکدیگر مفهوم سلامت را معنا می‌کنند؛ بیش از ۴ هزار پروژه بهداشتی نیز در کشور احداث است که ٢ هزار پروژه از این تعداد تحویل داده شده است. زیرساخت‌های بهداشتی به میزان بیمارستان سازی می‌تواند امیدآفرینی کند.
به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، پیوستگی فرایند در هر دو حوزه نیاز است و افرادی که به بیمارستان سازی توجه می‌کنند باید به حوزه بهداشت نیز توجه داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به توجه به موضوع هوشمند سازی بیمارستان‌ها در کشور اظهار کرد: پیروی از تکنولوژی صرفاً به معنای هوشمندسازی نیست بلکه باید فرایندها و خدمات همراستا با هم هوشمند شوند. فارغ از توان فنی، مهندسی، علمی، پزشکی و مدیریتی، خروجی یک بیمارستان هوشمند باید کمتر شدن میزان بیماری، تعداد بیماران و کاهش عفونت و عوامل بیماری‌زا باشد.
رحیمی افزود: در کنار لزوم توجه به مکان جغرافیایی، بافت فرهنگی و خرده فرهنگ‌ها و مؤلفه‌های پدافند غیرعامل در صنعت بیمارستان سازی، باید در نظر داشت به منظور اینکه بیماری بهبود یابد، پزشکی خوب خدمات ارائه دهد، پرستاری خوب مراقبت کند و خانواده‌ای به آرامش برسد نقش جامعه مهندسان بسیار پررنگ و قابل احترام است.
وی همچنین از افتتاح پروژه‌های درمانی در شهریار، اسلامشهر، ورامین، شهر ری و پیشوا تا پایان سال و احداث بیش از ۵۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی با همت خیرین در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.