تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۱۷
کد خبر : 39166

آیا درصد دروغ گفتن مردان بیش‌ تر است یا زنان ؟

آیا درصد دروغ گفتن مردان بیش‌ تر است یا زنان ؟

مردان بیشتر دروغ می‌گویند یا زنان؟ به گزارش صدای فارس ، اکثریت مردم1۲ تا 8 بار در روز دروغ می‌گویند. حالا فکر کنید مردها معمولا در قرارهای کاری جدیدشان برای جلب اطمینان افراد از چه راهکاری استفاده می‌کنند. این راه‌کار چیزی نیست جز دروغ گفتن؛ محققین بر این باورند که این عمل نه‌تنها در قرارهای

مردان بیشتر دروغ می‌گویند یا زنان؟

به گزارش صدای فارس ، اکثریت مردم1۲ تا 8 بار در روز دروغ می‌گویند. حالا فکر کنید مردها معمولا در قرارهای کاری جدیدشان برای جلب اطمینان افراد از چه راهکاری استفاده می‌کنند. این راه‌کار چیزی نیست جز دروغ گفتن؛ محققین بر این باورند که این عمل نه‌تنها در قرارهای کاری بلکه در محیط خانه هم اتفاق می‌افتد. دروغ‌گویی مانند یک مکانیسم بقا برای مردان عمل می‌کند و در شرایط سخت به کار آن‌ها میاید. البته این دروغ‌ ها را دروغ سفید می‌نامند.

دروغ سفید دروغ‌هایی است که برای آسیب به دیگران گفته نمی‌شوند. به‌عنوان‌مثال؛ در جاده با سرعت 60 کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کند اما در جمع دوستان خود می‌گوید که کمتر از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت نمی‌رود.

آیا درصد دروغ گفتن مردان بیش‌ تر است یا زنان ؟

 

شاید نتوانیم از یک مظنون به قتل به‌ راحتی اعتراف گرفت. برای اینکه او به ‌راحتی می‌تواند شمارا با دروغ، از واقعیت ماجرا به‌راحتی دور کند. آن شخص حتی با گفتن چند کلمه مانند اینکه من درصحنه جرم حضور نداشتم، این اتهام را از سرخود باز کند؛ اما دیگر پایان خوش این دروغ‌گوها به پایان رسیده است و دست آن‌ها به‌راحتی فقط با یک اسکن ساده‌ رو می‌شود.

بنظر شما درصد دروغ گفتن مردان بیش‌ تر است یا زنان ؟

دانشمندان هم‌اکنون می‌توانند با استناد به اسکن گرفته‌شده از مغز خاطرات را رمزگشایی کرده و دروغ را از واقعیت تشخیص دهد؛ به‌طور خاص، اسکن مغز و موج مغزی اندازه‌گیری‌ها توان بالقوه زیادی را نشان می‌دهند. کلید حل مشکلات بر روی برگه اسکن MRI کاملاً واضح بوده و درصد تشخیص واقعیت ۹۹ درصد است که این بدین معنا است که هیچ راه فراری برای دروغ‌گوها وجود ندارد.

یک شرکت سنجش مغزی در آمریکا بر این باور است که؛ جهت ثبت سیگنال‌های الکتریکی مغز می‌توان از دستگاه EEG یا Electroencephalography استفاده کرد. این دستگاه با استفاده از الکترودهایی که در سطح سر قرار می‌گیرند، سیگنال‌های الکتریکی مغز را ثبت می‌کند. الکترودها به‌منظور دریافت سیگنال در مکان‌های خاصی از سر قرار می‌گیرند. در آخر خروجی این الکترودها به ورودی تقویت‌کننده EEG متصل می‌شوند و پس از انجام تقویت و فیلتر شدن، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این روش را میتوان ۱۰۰ درصد قابل‌ اطمینان دانست و آزمایش‌های خود را به‌درستی پس داده است. گفتن حقیقت نیاز به انرژی کمتری دارد و اسکن مغز می‌تواند این انرژی را به‌راحتی اندازه‌گیری کند. این فناوری مهم در تشخیص و درمان آلزایمر، اسکیزوفرنی، افسردگی، آسیب مغزی، لخته‌های خون و بسیاری از بیماری‌های دیگر هم مورداستفاده قرارگرفته است.

تحقیق دانشمندان نشان می‌دهد که داستان پینوکیو واقعی است؛ در اسکن مغز افراد دروغ‌گو فعالیت‌های قسمت جلوی مغز بیشتر از افرادی است که حقیقت را میتوان مشاهده کرد.

محققان بعد از آزمایش‌ها بسیارزیاد و عکس‌برداری های زیادی از قسمت‌های مختلف مغز، دانشمندان پی بردند که وقتی انسان دروغ می‌گوید فعالیت بخشی از مغز افزایش می‌یابد این قسمت که با روش عکس‌برداری با امواج مغناطیسی از آن تهیه شد، قسمت جلو و بالای سر را نشان می‌دهد که شباهت زیادی به داستان پینوکیو دارد؛ و از اینجا دانشمندان کشف کردند که قسمت قدامی (پیشانی) مغز مسئول دروغ گفتن است.

علاوه بر این محققان به حقیقت جدیدی دست‌یافته‌اند و آن اینکه، مغز انسان بر اساس صداقت و راستی تصمیم می‌گیرد و این سیستم حقیقت‌گویی است که برای مغز طراحی‌شده است. با توجه به تحقیقات و آزمایش‌ها متعدد آشکار می‌شود که قسمت پیشانی مغز مسئولیت رفتار و تصمیم‌گیری را بر عهده دارد؛ و از تصاویر تهیه‌شده به‌وسیله امواج مغناطیسی آشکار است که قسمت پیشانی مغز به‌خصوص جلو و بالاترین قسمت سر، در هنگام عمل و عکس‌العمل، حمله، شکست و دیگر رفتارها، بیشترین فعالیت را دارد. دانشمندان  برای اینکه اثبات این واقعیت نگاری بر روی ۱۸ دانش‌آموز آزمایش‌هایی را با تعدادی کارت انجام دادند تا بتوانند درصد این تشخیص را بالا ببرند.

دانشمندان برای به دست آوردن کارت‌ها مجبور به گفتن دروغ می‌شدند و همین امر باعث شد تا در اسکن‌های انجام‌شده محققین پی به این داستان ببرند. زمانی که این دانش‌آموزان دروغ می‌گفتند دو منطقه از مغز با نام‌های لوب فرونتالو و لوب Parietal فعال می‌شدند؛ این مناطق در حل مسائل و برنامه‌ریزی درست دخیل هستند. محققین با استفاده از روش رمزگشایی مغز، می‌توانند تمام برداشت‌های بصری فرد را مشاهده کنند.

دانشمند دانیل روان‌پزشک آمریکایی که از دانشگاه استنفورد برای اثبات درست این دستگاه گروه دیگری را وارد مرحله تشخیص کرد. آن‌ها مجبور بودند در یک اتاق وسیله‌ای را بدزدند و پنهان کنند؛ سپس در هنگام پاسخ‌دهی، برعکس آن را پاسخ دهند تا دستگاه پی به حقیقت ببرد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.