تاریخ انتشار : جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 45780

آسیب های شغلی در مراکز درمانی/ فرسودگی کارکنان حوزه سلامت

آسیب های شغلی در مراکز درمانی/ فرسودگی کارکنان حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان حوزه سلامت، با تاکید بر اینکه کارکنان حوزه سلامت و از جمله دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دلیل ماهیت شغلی در معرض فرسودگی‌های جسمی، روانی و فیزیکی بیشتری قرار دارند، گفت: سختی کار در مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اساساً خطر بروز

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان حوزه سلامت، با تاکید بر اینکه کارکنان حوزه سلامت و از جمله دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دلیل ماهیت شغلی در معرض فرسودگی‌های جسمی، روانی و فیزیکی بیشتری قرار دارند، گفت: سختی کار در مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اساساً خطر بروز افسردگی جسمی و روحی و فرسایشی را بیش از پیش تشدید می‌کند.
وی افزود: ارائه خدمات مناسب بهداشتی و درمانی به شهروندان، ضرورت سلامت جسم، اندیشه و روان کارکنان حوزه سلامت را بیش از پیش یادآوری می‌کند.
زالی اضافه کرد: انجام فعالیت‌های ورزشی برای کارکنان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: اگر در سایر دستگاه‌ها و بخش‌های اجرایی ورزش همگانی و قهرمانی در بین کارکنان اهمیت دارد، این موضوع به مراتب برای فعالان حوزه سلامت و بهداشت محسوس‌تر و ضروری‌تر است.
زالی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای ورزشی، نشاط و رقابت سالم بین کارکنان را رقم خواهد زد، افزود: ثابت شده افرادی که به صورت منظم و مستمر ورزش می‌کنند، علاوه بر ارتقای جسمی از اعتماد به نفس و روحیه با نشاط‌تری نیز برخوردارند، مطالعات بیانگر این است که کسانی که ورزش می‌کنند کمتر در معرض خطر اضطراب، افسردگی و تغییرات خلقی قرار دارند.
به گفته زالی، افرادی که در میانسالی فعالیت مستمر فیزیکی دارند بین یک تا ۶.۹ درصد، طول عمر بالاتری دارند.
وی با اشاره به اینکه سیستم گوارشی، دفاعی، غدد درون ریز و سیستم قلبی و عروقی با انجام فعالیت‌های منظم ورزشی از سلامت و کفایت بالاتری برخوردار خواهد بود، ادامه داد: مطالعات متعدد نشان می‌دهد بین ورزش و صحت و کارایی سیستم دفاعی بدن ارتباط مستقیم وجود دارد.
زالی افزود: بیماری‌هایی همچون دیابت، سندرم متابولیک، سندرم‌های قلبی عروقی، عوارض فشارخون در ورزشکاران به طور محسوس کمتر دیده می‌شود.
وی اضافه کرد: به صورت غیرمستقیم می‌توان ادعا کرد که انجام فعالیت‌های ورزشی به نوعی در مراقبت و ارائه خدمات با کیفیت‌تر به بیماران اثر دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.