تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر : 37521

آخرین وضعیت احسان حدادی، تفتیان، فصیحی و…

آخرین وضعیت احسان حدادی، تفتیان، فصیحی و…

به گزارش ایسنا، افشین داوری در نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، اظهار کرد: به صورت جدی از اردیبهشت ماه سال جاری شاهد انسجام اردوها به منظور حضور در بازی‌های آسیایی بودیم و بلافاصله برنامه‌ریزی کردیم تا تمامی ورزشکاران را تحت پوشش قرار دهیم. وی ادامه

به گزارش ایسنا، افشین داوری در نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، اظهار کرد: به صورت جدی از اردیبهشت ماه سال جاری شاهد انسجام اردوها به منظور حضور در بازی‌های آسیایی بودیم و بلافاصله برنامه‌ریزی کردیم تا تمامی ورزشکاران را تحت پوشش قرار دهیم.
وی ادامه داد: در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کردیم و با ارزیابی‌های صورت گرفته ورزشکارانی که اعزام آن‌ها قطعی شده و هم‌چنین ورزشکارانی که اعزام آن‌ها محتمل بود زیر نظر گرفتیم و حتی مسابقات قهرمانی آسیا را نیز به عنوان یک آزمون قرار دادیم.  
سرپرست فدراسیون دوومیدانی با بیان این که باید ورزشکاران برتر به منظور حضور در بازی‌های آسیایی انتخاب شوند، عنوان کرد: هنوز نزدیک به ۲۰ روز تا مسابقات باقی مانده و ورزشکاران در حال آماده‌سازی هستند و به پیک آمادگی نزدیک می‌شوند.
داوری با اشاره به این که امیدوار هستیم شاهد کسب نتیجه مطلوب شش سهمیه آقایان و دو سهمیه بانوان دو و میدانی در بازی‌های آسیایی باشیم، خاطرنشان کرد: دو بانوی ایرانی نتایج خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کرده‌اند و به آن‌ها امیدوار هستیم.
وی در مورد  احسان حدادی، توضیح داد: این ورزشکار در تهران اردو زده و بسیار به خودش سخت گرفته و تمرکز کرده است؛ او چهار مدال طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد و امیدواریم باز هم افتخار آفرینی کند.
سرپرست فدراسیون دوومیدانی به وضعیت حسن تفتیان اشاره کرد و گفت: او نیز اردوهای خود را از سال گذشته آغاز کرد و در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال برنز دست یافت و در مسابقات جهانی ۱۰.۱۷ دوید که نمودار رشد قابل قبولی دارد و امیدواریم در بازی‌های آسیایی هانگژو به عدد کم‌تر از ۱۰ ثانیه برسد.
داوری با بیان این که مهدی پیرجهان هم اکنون در ترکیه تحت نظارت مربی در حال تمرین است، اظهار کرد: حسین کیهانی که اخیرا اضافه و جایگزین رضا مقدم شد نیز کار خود را دنبال می‌کند. حسین رسولی نیز ورزشکار جوانی است و شرایط آرمانی بسیار خوبی دارد و امیدوار هستیم شاهد تکرار رکوردها از سوی او باشیم، مهدی صابری نیز در مشهد با مربی خود تمرین می‌کند و در قهرمانی آسیا با ۱۹ متر و ۹۸ سانتی متر به مدال نقره آسیا دست یافت و شرایط قابل قبولی دارد و در تمامی رکوردگیری‌ها شرکت کرده است.
او درباره دو ورزشکار زن دوومیدانی ایران نیز بیان کرد: فرزانه فصیحی نیز با رکورد ۱۰.۳۹ توانست مدال نقره آسیا را کسب کند و خانم حمیده اسماعیل‌نژاد نیز شرایط قابل قبولی دارد؛ امیدوار هستیم در بازی‌های آسیایی ورزشکاران دوومیدانی ایران شرایط خوبی داشته باشند و به کسب نتیجه دلخواه برسند.
سرپرست فدراسیون دوومیدانی با بیان این که یکی از چالش‌های ورزش، نحوه رسیدگی به ورزشکاران است، عنوان کرد: متاسفانه زمانی که بنده در فدراسیون حضور یافتم شرایط مناسبی در خصوص ارزیابی ورزشکاران وجود نداشت.
داوری با اشاره به این که فدراسیون برنامه انگیزشی را برای مدال آوران بازی‌های آسیایی در نظر گرفته است، اعلام کرد: ورزشکاری که مقام اول را کسب کند ۲۰۰ میلیون تومان، رتبه دوم ۱۵۰ و رتبه سوم ۱۰۰ میلیون تومان از سوی فدراسیون دریافت خواهند کرد و مربی نیز ۵۰ درصد را دریافت می‌کند.
وی افزود: اگر ورزشکاران رکوردهای خود را در بازی‌های آسیایی تکرار کنند به طور حتم روی سکو می‌روند.
افرادی که وارد تیم شدند شرایط هتل و سایر شرایط لازم برای آن‌ها در نظر گرفته شد
هادی سپهرزاد، مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی ایران نیز در مورد شانس کسب مدال ورزشکاران دوومیدانی ایران در بازی‌های آسیایی اعلام کرد: به صورت کلی پیش‌بینی نمی‌کنیم و باید ببینیم ورزشکار رکورد خود را تکرار می‌کند یا خیر؟ در مجموع شش رکورد شانس مدال دارند و دو ورزشکار نیز در صورت بهبود رکورد خود شانس مدال دارند.
او در مورد احسان حدادی نیز توضیح داد: همه احسان حدادی را با رکورد ۶۹ متر ارزیابی می‌کنند در حالی که ۵۹ متر در مسابقات مدال برنز گرفته است و بالای ۶۰ متر پرتاب شانس مدال وجود دارد و در مسابقات قهرمانی آسیا با رکورد ۶۰ متر و ۳۰ سانتی متر مدال نقره گرفته‌اند.
مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی ایران با بیان این که امسال چالش‌های زیادی داشتیم و یکی از چالش‌ها این بود که قهرمانی آسیا در سال بازی‌های آسیایی برگزار شد، گفت: ورزشکاران باید ۲ بار به مرز آمادگی می‌رسیدند ولی امیدواریم در بازی‌های آسیایی به پیک مدنظر برسند. یکی دیگر از چالش‌ها بسته شدن زودهنگام تیم بود به همین دلیل جامعه دوومیدانی در چالش قرار گرفت.
سپهرزاد افزود: با این حال سعی کردیم بهترین‌ها را برای بازی‌ها انتخاب کنیم. احسان حدادی دیر برای تمرینات حرفه‌ای استارت زد و خدا را شکر توانست خود را به گروه اعزامی ما برساند. ۲ رکوردگیری انجام شد یکی را ۶۰ متر و ۳۴ انداخت و در دیگری به ۶۰ متر و ۵۰ رسید.
وی با اشاره به این که یکی دیگر از چالش‌ها کم بودن تعداد سهمیه‌ها برای حضور در بازی‌های آسیایی بود، عنوان کرد: باید قبول کنیم که دوومیدانی یک ورزش کمی است و در تعداد زیاد می‌توان اتفاقات خوب را رقم زد. همان‌طورکه کاوه موسوی در سال ۲۰۱۰ به مدال نقره رسید با این حال ما ۸ نفر از بهترین دوومیدانی‌کاران را انتخاب کردیم که فکر نمی‌کنم حرف و حدیثی در این خصوص باشد.  
مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی ایران بیان کرد: طی این مدت سعی کردیم از لحاظ روحی و روانی بازیکنان را برای حضور در رویداد آماده کنیم. از نظر من همه نمایندگان ایران شانس مدال هستند و امیدواریم بهترین عملکرد را داشته باشند. خیلی‌ها برای دوومیدانی شانس مدال قائل نشدند اما تیم ما می‌رود که از حیثیت این رشته دفاع کند و بهترین مدال‌ها را کسب کند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.