تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 41868

آتش‌سوزی در شمال چین جان ۲۶ تن را گرفت

آتش‌سوزی در شمال چین جان ۲۶ تن را گرفت

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از بی بی سی، آتش سوزی در این ساختمان چهار طبقه در شهر «لولیانگِ» استان «شانشی»، حدود ساعت ۷ صبح روز گذشته (پنج‌شنبه) به وقت محلی رخ داده است. گزارش‌ها همچنین حاکیست از ده‌ها نفری که از ساختمان مشترک صنعت زغال سنگ «یونگجو» تخلیه شدند،

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از بی بی سی، آتش سوزی در این ساختمان چهار طبقه در شهر «لولیانگِ» استان «شانشی»، حدود ساعت ۷ صبح روز گذشته (پنج‌شنبه) به وقت محلی رخ داده است.
گزارش‌ها همچنین حاکیست از ده‌ها نفری که از ساختمان مشترک صنعت زغال سنگ «یونگجو» تخلیه شدند، ۶۳ نفر به بیمارستان منتقل شده‌ و چندین مصدوم پس از انتقال به بیمارستان جان باخته‌اند.
استان شانشی، مرکز بزرگ تولید زغال سنگ در چین محسوب می‌شود. 
به نظر می‌رسد این آتش‌سوزی در ساختمانی رخ داده که دفاتر اداری و خوابگاه‌ها در آن قرار دارند، نه جایی که زغال‌سنگ استخراج می‌شود. علت آتش سوزی هنوز معلوم نیست و تحقیقات در این رابطه جریان دارد.
تلویزیون دولتی چین «سی‌سی‌تی‌وی» گزارش داد که تا ظهر روز پنج شنبه به وقت محلی آتش‌ مهار شده است.
بنابر گزارش رویترز، چین یکی از تولیدکنندگان بزرگ زغال سنگ در جهان محسوب می‌شود.
بر اساس آمار رسمی در سال گذشته (۲۰۲۲) در این کشور ۵۱۸ رویداد مرتبط با معادن رخ داده و چنین اتفاقاتی در چین غیرمعمول نیست.
به همین دلیل اخیرا تولیدکنندگان زغال سنگ از سوی دولت تحت نظارت بیشتری قرار گرفته‌اند، چرا که این کشور در نظر دارد استانداردهای ایمنی در معادن را بهبود بخشد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.