تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 16077

واکنش افشاریان به صحبت‌های آجرلو: همه تیم‌ها مهم‌اند، نه یکی دو تیم

واکنش افشاریان به صحبت‌های آجرلو: همه تیم‌ها مهم‌اند، نه یکی دو تیم

خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران در گفت‌وگو با ایسنا درباره صحبت‌های مصطفی آجرلو، مدیرعامل استقلال مبنی بر این که کمیته داوران باید کارگروهی را در ۶ هفته اخیر ایجاد کند و یک سری داورها را برای بازی‌های تیم‌های مدعی انتخاب کند، عنوان کرد: با احترام به آجرلو، بازی‌های همه تیم‌ها مهم و حیاتی است؛ فرقی

خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران در گفت‌وگو با ایسنا درباره صحبت‌های مصطفی آجرلو، مدیرعامل استقلال مبنی بر این که کمیته داوران باید کارگروهی را در ۶ هفته اخیر ایجاد کند و یک سری داورها را برای بازی‌های تیم‌های مدعی انتخاب کند، عنوان کرد: با احترام به آجرلو، بازی‌های همه تیم‌ها مهم و حیاتی است؛ فرقی بین تیم‌های بالای جدولی، میانه جدولی و پایین جدولی نیست. اگر نگرانی در بحث داوری وجود دارد، بهتر است باشگاه‌ها با صحبت‌ها و بیانیه‌های حاشیه‌ای تمرکز داوران را به هم نریزند تا داوران کارشان را انجام دهند.

او ادامه داد: ما نگاه ویژه‌ای در این ۶ هفته به داوران و بازی‌هایی که برگزار خواهد شد داریم اما داوری اکنون در وضعیت سختی است و نباید با حواشی کاری کنیم که آن‌ها تحت فشار قرار بگیرند. البته به این موضوع تاکید می‌کنم که این بیانیه‌ها و صحبت‌ها نه تاثیری روی قضاوت داوران دارد و نه تاثیری روی انتخاب داوری دارد که قرار است در یک دیدار سوت بزند.

رییس کمیته داوران درباره قائله پیش آمده بین علی خسروی و فرهاد مجیدی توضیح داد: اگر تاریخچه‌ای بین این دو وجود دارد، مربوط به کمیته اخلاق و خودشان است و آن‌ها می‌توانند پاسخ یکدیگر را بدهند اما هیچ‌کدام اجازه ندارند که حرف‌های‌شان جامعه داوری را تحت تاثیر قرار دهند و فضا را برای داوران متشنج کنند. هر کدام که بخواهد علیه داوری، داوران من و هر چیزی که مربوط به فعالیت فعلی داوران است، حرفی بزند، ما برخورد خواهیم کرد. ما دوست نداریم فضای داوری به خصوص در این هفته‌های پایانی لیگ و جام حذفی متشنج شود تمرکز داوران به هم بریزد.

افشاریان درباره بیانیه‌های داوری قبل و بعد از بازی‌های لیگ برتری توضیح داد: باشگاه‌هایی که این بیانیه‌ها را می‌دهند را به کمیته اخلاق و انضباطی ارجاع می‌دهیم و کما این که در چند مورد، ۴ یا ۵ باشگاه به کمیته اخلاق فراخوانده شدند تا در این خصوص صحبت کنند. این کارها درست نیست و تاثیری هم در انتخاب و نحوه قضاوت داور ندارد. ما سعی می‌کنیم کم‌تر صحبت کنیم و جواب باشگاه‌ها، مدیران، مربیان و بازیکنانی که علیه داوری حرف می‌زنند را ندهیم یا سر موقع بدهیم تا فضا متشنج نشود. نمونه آن هم در قضیه یحیی گل‌محمدی بود که او بارها علیه داور و کمیته داوران صحبت کرد اما ما آن زمان حرفی نزدیم و سر موقع پاسخ سرمربی پرسپولیس را دادیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.