تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۳۷
کد خبر : 20123

واترپلو از ورزش زنان هم مظلوم‌تر است!

واترپلو از ورزش زنان هم مظلوم‌تر است!

امیر حسین رهبر در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اردوی تیم ملی واترپلو اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته تمریناتمان را تعطیل کردند و قرار شد از شنبه آینده اردوها ادامه داشته باشد. البته هنوز آغاز اردوها ۱۰۰ درصد نیست چون هنوز زمان برگزاری مسابقات پیش رو قطعی نیست و تاریخ مشخصی ندارد. به

امیر حسین رهبر در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اردوی تیم ملی واترپلو اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته تمریناتمان را تعطیل کردند و قرار شد از شنبه آینده اردوها ادامه داشته باشد. البته هنوز آغاز اردوها ۱۰۰ درصد نیست چون هنوز زمان برگزاری مسابقات پیش رو قطعی نیست و تاریخ مشخصی ندارد. به همین دلیل برنامه‌های ما هم معلوم نیست و خبری به ما نداده‌اند.

ملی‌پوش واترپلو در ادامه در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا و گرفتن میزبانی این مسابقات از ایران گفت: بله میزبانی این مسابقات با ایران بود اما چون باید مسابقات مردان و زنان با هم برگزار شود برخی از کشورها مخالفت کردند. اگر ایران میزبان بود مسابقات مردان و زنان جدا برگزار می‌شد و میزبانی مسابقات مردان با ایران بود. تا جایی که من می‌دانم تایلند قرار است این میزبانی را بگیرد اما هنوز تاریخ برگزاری این مسابقات نهایی نشده است.

وی در خصوص ادامه همکاری چیریچ با تیم ملی واترپلو گفت: چیریچ فعلا تا شهریور یعنی دو ماه دیگر با تیم ملی ایران قرارداد دارد، اگر مسابقات قهرمانی آسیا تا این زمان برگزار شود که او قطعا با تیم ملی خواهد بود.

رهبر در پاسخ به این سوال که آیا بعد از چیریچ واترپلوی ایران نیاز به سرمربی خارجی دارد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور بعید می دانم بتوانند مربی در سطح چیریچ بیاورند. انتخاب مربی در سطح چیریچ با توجه به نرخ ارز کار را برایشان سخت می کند. مگر اینکه مربی دو سطح پایین تر از او به خدمت بگیرند یا کار را با مربی ایرانی ادامه دهیم.  

ملی‌پوش واترپلو در ادامه از بی مهری‌هایی که به این رشته می‌شود گلایه کرد و گفت: خیلی به ورزش ما بی مهری می‌شود. چهار سال است که رنگ بازی رسمی و بین‌المللی را ندیده‌ایم و تمام مسابقات مثل بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا لغو شده است. این خیلی برای تیم واترپلو ایران بد است آن هم تیمی که در آسیا نشان داده حرف برای گفتن دارد. واقعا به ورزش واترپلو ظلم می‌شود. ورزش ما حتی از ورزش زنان هم مظلوم‌تر است. چقدر ورزش زنان مظلوم است ورزش ما از آن هم مظلوم تر است.

او افزود: رسانه‌ها هم زیاد به واترپلو توجه نمی‌کنند. من فکر می‌کنم بعد از چهار پنج ماه باشد که یک نفر برای مصاحبه با من تماس می‌گیرد. این برای منی که ۱۰ سال عضو تیم ملی هستم درست نیست. واترپلو را حتی با ورزش‌های والیبال و فوتبال هم مقایسه نمی‌کنم اما نسبت به خیلی از ورزش‌های دیگر هم به ما بی مهری می شود. باید بیشتر ورزش ما به چشم بیاید. شش سال پیش واترپلوی ایران میزبانی گرفته بود و هر روز بازی‌های ایران پخش می‌شد آن موقع همه بازیکنان واترپلو را می‌شناختند.

رهبر در ادامه افزود: فدراسیون تا جایی که من می دانم تلاش خود را می‌کند اما واترپلو پخش زنده ندارد و اسپانسر سراغش نمی‌آید. لیگ برتر امسال فقط 5 تیم داشت. خیلی زشت است که تکلیف سه تیم اول مشخص باشد و در اینصورت سطح مسابقات پایین می آید. خیلی افراد واترپلوی ایران را با اروپا مقایسه می‌کنند و می گویند چرا اینقدر اختلاف داریم. من چندین بازیکن اروپایی مثال می‌زنم که در سال بالای ۱۰۰ بازی رسمی دارند اما ما در سال‌های اخیر تنها ۲ یا ۳ بازی داشتیم که شاید کمی هیجان بالایی داشته باشد.

او در پایان گفت: با توجه به لغو پی در پی رویدادهای بین المللی متاسفانه فعلا بازی رسمی نداریم و منتظر اعلام تاریخ برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا هستیم. بعد از بازی های آسیایی که مدال گرفتیم فکر می‌کردیم اوضاع خوب شود. درست است که در شرایط کرونا بسیاری از برنامه ها لغو شده بود اما در همین شرایط رقبای آسیایی که ما به آن‌ها نزدیک بودیم مثل قزاقستان به چند مسابقه جهانی و المپیک رفتند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.