تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
کد خبر : 6681

سیل در مناطقی از اندونزی صدها نفر را آواره کرد

سیل در مناطقی از اندونزی صدها نفر را آواره کرد

به گزارش ایسنا، آژانس ملی مدیریت بلایای طبیعی (BNPB) در این کشور اعلام کرد: باران‌های شدید از روز گذشته (دوشنبه) منطقه “پاسر” اندونزی در جزیره کالیمانتان را فرا گرفته و صدها نفر از ساکنان آن را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده است. سخنگوی این آژانس در بیانیه‌ای تاکید کرد که سیل در پی طغیان دو

به گزارش ایسنا، آژانس ملی مدیریت بلایای طبیعی (BNPB) در این کشور اعلام کرد: باران‌های شدید از روز گذشته (دوشنبه) منطقه “پاسر” اندونزی در جزیره کالیمانتان را فرا گرفته و صدها نفر از ساکنان آن را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده است.

سخنگوی این آژانس در بیانیه‌ای تاکید کرد که سیل در پی طغیان دو رودخانه به نام‌های “کندیلو” و “ساکراو” رخ داده و دست ‌کم ۲۳۰ خانه در حاشیه این رودها را به زیر آب برده است.

بیش از ۴۵۰ نفر از ساکنان محلی در پناهگاه های موقت اسکان داده شدند و مسئولان و مقامات داخلی در تلاش برای ارسال کمک برای مردم سیل زده هستند.

به گزارش شینهوا،‌ همچنین آژانس هواشناسی، اقلیم شناسی و ژئوفیزیک اندونزی (BMKG) بارش شدید باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد را تا دوشنبه هفته آینده برای استان کالیمانتان شرقی پیش بینی کرده است.

کالیمانتان، بخشی از جزیره بورنئو در خاک اندونزی است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.