تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۳۷
کد خبر : 19894

رییس کنفدراسیون آسیا: نگاه‌ها به ورزش ناشنوایان ایران تغییر کرده است

رییس کنفدراسیون آسیا: نگاه‌ها به ورزش ناشنوایان ایران تغییر کرده است

رییس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کسب جایگاه سوم در المپیک برزیل، نه تنها سبب شد تا نگاهها نسبت به تیم ایران تغییر پیدا کند، بلکه شرایطی را فراهم کرده که الگوی مناسبی برای سایر کشورها باشد و فدراسیون جهانی میزبانی‌های بیشتری را به ایران اختصاص دهد. وی از برگزاری

رییس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کسب جایگاه سوم در المپیک برزیل، نه تنها سبب شد تا نگاهها نسبت به تیم ایران تغییر پیدا کند، بلکه شرایطی را فراهم کرده که الگوی مناسبی برای سایر کشورها باشد و فدراسیون جهانی میزبانی‌های بیشتری را به ایران اختصاص دهد.

وی از برگزاری مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان در رده سنی جوانان و بزرگسالان به میزبانی ایران خبر داد و گفت: ارتقاء جایگاه ایران در المپیک ناشنوایان شرایط خوبی را برای ایران فراهم کرد و سبب شد تا برای اولین بار میزبانی مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان در سال آینده به ایران داده شود که این اتفاق بسیار خوبی برای فدراسیون ناشنوایان است.

رییس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا، همچنین با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی زنان به میزبانی ایران در سال جاری خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی‌ها و موفقیت ورزش بانوان ناشنوا در سطح بین المللی، پیشنهاد شده که به مناسبت روز جهانی زنان، مراسم بزرگداشت و کارگاه آموزشی با حضور ۱۰۰ نفر از مدیران ورزش بانوان بین المللی در راستای توسعه و پیشبرد اهداف ورزش زنان توسط کمیته بین المللی ورزش‌های ناشنوایان و به میزبانی فدراسیون در سال جاری برگزار شود.

پرگر همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا میزبانی بازیهای آسیایی 2024 از سوی کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا به ایران داده شد یا خیر؟ افزود: با موافقت کنفدراسیون آسیا و حمید سجادی وزیر ورزش این میزبانی به ایران داده شد، این مسابقات در 20 رشته ورزشی برگزار می‌شود و در حال تشکیل ستاد بازیهای آسیایی هستیم.

وی اظهار کرد: امیدوارم در آینده از توانمندیهای ناشنوایان ایران در رشته‌های مختلف همچون کشتی، فوتبال، کاراته و.. استفاده کنیم و صاحب کرسی‌های بین‌المللی بیشتری شویم.

پرگر در پایان از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا تنیس روی میز ناشنوایان به میزبانی ایران خبر داد و گفت: با جایگاه خوبی که ورزش ناشنوایان ایران در آسیا و جهان پیدا کرده، شاهد رشد و تحول ورزش ناشنوایان و اختصاص میزبانی‌های بیشتر به ایران در آینده خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.