تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۳۵
کد خبر : 10668

تراکتور در بازی‌های مهم حرفی برای گفتن ندارد اما…

تراکتور در بازی‌های مهم حرفی برای گفتن ندارد اما…

به گزارش ایسنا، زوونیمیر سولدو از زمان آمدنش به تراکتور آمار دو برد، دو تساوی و دو باخت را به نام خودش ثبت کرده است. سجاد حسین‌زاده، کارشناس فوتبال تبریز در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا روند تراکتور تحت هدایت سولدو را مثبت ارزیابی می‌کند؟ گفت: برای ارزیابی یک تیم

به گزارش ایسنا، زوونیمیر سولدو از زمان آمدنش به تراکتور آمار دو برد، دو تساوی و دو باخت را به نام خودش ثبت کرده است. سجاد حسین‌زاده، کارشناس فوتبال تبریز در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا روند تراکتور تحت هدایت سولدو را مثبت ارزیابی می‌کند؟ گفت: برای ارزیابی یک تیم باید ثبات ارکان و استراتژی آن را ارزیابی کنیم. این ثبات حتی از تمرینات و نتایج تیم بهتر است. اگر تراکتور می‌خواهد در بلند مدت‌ موفق شود، باید ثبات داشته باشد و در مورد ضعیف‌ترین انتخاب‌هایش هم بیش‌ترین حمایت را انجام دهد.

او افزود: اگر باشگاه تراکتور آقای سولدو را انتخاب کرده از او باید به شدت تا انتهای مسیر حمایت کند. این مربی اگر تا پایان فصل بماند و حمایت شود، حرف شنوی بازیکنان از او بیش‌تر می‌شود و این موضوع تاثیرش را در روند تراکتور می‌گذارد. به همین دلیل این مسائل باید رعایت شود.

این کارشناس فوتبال تبریز در ادامه صحبت‌هایش اظهار کرد: در مورد نتیجه‌گیری، وضعیت تراکتور را رو به جلو می‌بینم. ما در بازی‌های اول دیدیم که تمرکز سولدو روی بهبود ساختار دفاعی و گل‌ نخوردن است. سولدو به مرور نیم‌نگاهی به بازی تهاجمی داشت. البته باید به این نکته اشاره کرد که برنامه‌ای برای بردن در تراکتور دیده نمی‌شود ولی انگیزه‌ی بردن در تیم مشهود است که این انگیزه ناشی از حضور سولدو است.

حسین‌زاده در ادامه صحبت‌هایش با ابراز نگرانی بابت بازی‌های مهم تراکتور بیان کرد: تاکنون برنامه و استراتژی‌ای که نشان دهد که تراکتور در بازی‌های مهم حرفی برای گفتن دارد، ندیدیم. البته این موضوع ملزم به زمان است و باید به سولدو بابت آن حق داد. در حال حاضر مشکلی که تراکتور دارد این است که بسیاری از بازیکنان تراکتور همدیگر را نمی‌شناسند در داخل زمین نام همدیگر را می‌پرسند. زمانی که بازیکنان از خلق و خوی هم اطلاعی نداشته باشند، نمی‌توانند در داخل زمین آن طور که باید همدیگر را درک کنند. این موضوع کار آقای سولدو را سخت‌تر می کند. با این حال اراده بردن را در تیم می‌بینم.

او با اشاره به تفکرات سولدو توضیح داد: آقای سولدو به بازی مالکانه اهمیت نمی‌دهد و به جای آن به مدیرت فضاها، کانال‌ها و مدیریت انرژی اهمیت می‌دهد. به همین دلیل در بازیکنان تراکتور کمبود انرژی دیده نمی‌شود. نمونه آن می‌شود که نریمان جهان در دقیقه ۹۲ با انرژی کامل استارت می‌زند و گل به ثمر می‌رساند.

این کارشناس فوتبال درباره این موضوع که سولدو بارها در نشست‌های خبری تاکید کرده که منتظر فرصتی برای بهبود شرایط بدنی بازیکنان تراکتور است، گفت: سولدو مربی بادانشی است و وقتی این مشکل را دید که بازیکنان توان بازی ۹۰ دقیقه‌ای ندارند، مدیریت انرژی را در دستور کار قرار داد. در کل تیم روند رو به جلو دارد اما نباید یک برد ما را غره کند.

حسین‌زاده افزود: ما هنوز در هماهنگی‌ بین بازیکنان مشکل داریم. شما دیدید که در بازی با نفت مسجد سلیمان، تراکتور در مرکز دفاع ناهماهنگی داشت و چند موقعیت به حریف داد. هم‌چنین تیر دو، نقطه کور دفاعی تراکتور است و این نقطه همیشه خالی است و تراکتور دو، سه بار از این نقطه گل خورده است. همیشه در ضربات ایستگاهی نقطه کور ما خالی است. این نکات باید دیده شود و آنالیزورها به آقای سولدو گوشزد کنند.

او در ادامه درباره نیازهای تراکتور برای بهبود شرایطش در لیگ برتر بیان کرد: تراکتور در هر سه پست نیاز به ترمیم دارد. خوشبختانه دوباره شاهد ظهور ستاره‌ای جدید به نام مهدی حقیقت بودیم اما متاسفانه این ستاره‌ها زمانی دیده می‌شوند که تراکتور در مضیقه است. مثلا چند سال قبل زمانی که بازیکنی نداشتیم  و پنجره نقل و انتقالاتی بسته بود، مجبور شدیم از محمدرضا آزادی استفاده کنیم و او خودش را نشان داد. اگر پنجره بسته نبود این بازیکن دیده نمی‌شد. هنر این است که در شرایط عادی استعدادها کشف شوند و شهامت استفاده از آن‌ها را داشته باشیم. متاسفانه این موضوع را در هیچ جای لیگ‌مان نمی‌بینیم.

این کارشناس فوتبال تبریز درباره فاصله بازیکنان روی نیمکت و داخل زمین تراکتور که در زمان مصدومیت محمدرضا اخباری، دروازه‌بان و کاپیتان این تیم مشهود شد، تاکید کرد: اگر تراکتور بخواهد روی نیمکت و داخل زمین بازیکنانی در یک سطح داشته باشد، مدیریت تیم سخت می‌شود اما با یک تغییر جزیی می‌توان این مشکل را حل کرد. نباید این‌طور باشد که وقتی اخباری مصدوم می‌شود استرس دروازه‌بان داشته باشیم.

وی گفت: هیچ پستی در تراکتور نیست که اگر بازیکن اصلی مصدوم شود، آلترناتیو مناسبی حضور داشته باشد. ما هیچ حاشیه امنیتی در پست‌ها نداریم و در این ارتباط  باید خطوط سه‌گانه ترمیم شوند. ما هنوز عباس‌زاده و بابایی را روی فرم نمی‌بینیم. تنها کسی که روی پنجه است سامان نریمان جهان است.

حسین‌زاده در پایان با اشاره به تیم‌های پایه اظهار کرد: راجع به تیم‌های پایه همه صحبت می‌کنند ولی نمی‌دانم چرا هیچ‌وقت به جایی منتهی نمی‌شود. این همه هزینه تیم‌های بزرگسالان می‌شود، چرا یک دهم آن خرج پایه‌ها نشود؟ ما در تیم‌های خوزستانی می‌بینیم که کمی به آکادمی توجه کردند و از آن برداشت می‌کنند ولی تیم‌هایی مانند استقلال، پرسپولیس و تراکتور از تیم‌های پایه غافل هستند.

او افزود: متاسفانه به مربیان پایه‌ مانند مربی بزرگسالان نگاه نمی‌شود، حقوق‌ها اختلاف زیادی دارد و تیم‌ها مسابقات زیادی شرکت نمی‌کنند. این‌ها اگر حل شود از بُعد انگیزشی تاثیر زیادی روی تیم‌های پایه دارد. بها دادن به تیم‌های پایه باعث می‌شود که صادر کننده بازیکن باشید. اگر در سال‌های آینده بحث فیرپلی مالی مطرح شود نمی‌توانیم بازیکن وارد کنیم و این جاست که باید به پایه‌ها توجه شود چرا که فعلا باشگاه‌ها درآمدی از حق پخش تلویزیونی ندارند و باید با فروش بازیکن به درآمدزایی برسند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.