تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر : 10826

انتقاد از خروج ترامپ از برجام/توضیح عربستان درباره «تعلل»/سومین روز رزمایش

انتقاد از خروج ترامپ از برجام/توضیح عربستان درباره «تعلل»/سومین روز رزمایش

به گزارش ایسنا، اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان مبنی بر تعلل عربستان در انتقال حسن ایرلو، سفیر فقید جمهوری اسلامی ایران در یمن به تهران واکنش عربستان را درپی داشت. سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به رهبری عربستان با اعلام اینکه فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف صحبت های انتقادی وزیر خارجه ایران در خصوص انتقال حسن ایرلو

به گزارش ایسنا، اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان مبنی بر تعلل عربستان در انتقال حسن ایرلو، سفیر فقید جمهوری اسلامی ایران در یمن به تهران واکنش عربستان را درپی داشت.

سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به رهبری عربستان با اعلام اینکه فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف صحبت های انتقادی وزیر خارجه ایران در خصوص انتقال حسن ایرلو از یمن را دنبال کرد، مدعی شد: فرماندهی ائتلاف عربی به دستور مقامات سعودی با در نظر گرفتن اصول بشردوستانه و احترام به میانجی‌گری عمان و عراق در کمتر از ۴۸ ساعت پس از اعلام وضعیت سلامتی حسن ایرلو، روند انتقال او را تسهیل کرد.

وی اظهارات انتقادی مطرح شده علیه عربستان را در تضاد با اصول خواند و گفت که عربستان به رفتارها و اصول انسانی خود ادامه خواهد داد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

شهید ایرلو تلاش‌های خستگی‌ناپذیری برای کمک به مردم مظلوم یمن داشت

پیام تسلیت مخبر به مناسبت شهادت حسن ایرلو سفیر ایران در یمن

***

سومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه با محوریت مأموریت‌های نیروی زمینی سپاه با تمرین دفاع مستحکم یگان‌های برگزیده این نیرو از سواحل و جزایر در جزیره لارک برگزار شد.

در این مرحله از رزمایش رزمندگان نیروی زمینی سپاه با بهره‌گیری از تسلیحات و ادوات جدید و استفاده از تاکتیک‌های نوین، سناریوهای محتمل آفندی و پدافندی را با موفقیت اجرا کردند.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه برگزاری این رزمایش تاکید کرد: ما دکترین دفاعی خودمان را متناسب با تهدیدات جدید به روز رسانی کرده ایم وپهپادهای تهاجمی و رزمی ما انهدام هر هدفی را ممکن کرده اند.

سردارحمید سر خیلی سخنگوی بخش زمینی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷سپاه هم جزئیات اقدامات بخش زمینی این رزمایش را تشریح کرد.

در ادامه اخبار مذاکراتی که همچنان از موضوعات خبر مورد توجه مخاطبان است، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری ضمن انتقاد از تصمیم دولت قبلی این کشور برای خروج از توافق هسته ای، مواضع واشنگتن را در زمینه تداوم مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین تشریح کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین هم در واکنش به اظهارات یک خبرنگار که با بازنشر انتقاد وزیر خارجه آمریکا از تصمیم دولت ترامپ برای خروج از برجام، گفته بود دولت بایدن تصمیم گیری اش را به نتایج مفتضحانه دولت ترامپ گره زده است، در صفحه توییترش نوشت: تصمیم خروج از برجام  مثل شلیک به یکی از پاهای آمریکا بود. مهم نیست پای چپ بوده باشد یا پای راست. 

دیگر اخبار مذاکراتی را در لینک های زیر دنبال کنید.

نسبت به فضای کلی مذاکرات خوش‌بینم/ رویکرد ایران تعامل است

مذاکرات وین پیش از سال نو میلادی ازسرگرفته می‌شود

***

همچنین علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه از توافق کشورهای ضامن صلح سوریه برای برگزاری نشست بعدی آستانه در اوایل سال میلادی آتی و در تهران خبر داد و گفت، روسیه، ایران و ترکیه  توافق کرده‌اند نشست بعدی آستانه در فوریه و مارس ۲۰۲۲ در تهران برگزار شود که به شرایط  بیماری کرونا بستگی خواهد داشت.

هیئت ایرانی شرکت کننده در اجلاس آستانه، صبح امروز با هیئت سوری ملاقات کرد که در این دیدار ضمن تشریح آخرین وضعیت تحولات سیاسی امنیتی  سوریه،  استمرار اشغال خاک این کشور توسط آمریکا محکوم و بر لزوم پیگیری اجلاس هفتم قانون اساسی تاکید شد .

در پایان هفدهمین اجلاس آستانه در مورد سوریه هم نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه به عنوان ضامنین چارچوب آستانه بیانیه مشترکی را منتشر کرند.

تاکیدات رئیس جمهور درباره نحوه اطلاع رسانی مواضع دولت از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت با تاکید بر ضرورت هماهنگی کامل در دولت در زمینه اطلاع‌رسانی گفت: اعلام مواضع و اطلاع‌رسانی از مسائل مرتبط با دولت باید کاملا با هماهنگی سخنگوی دولت انجام شود. از سوی دیگر مدیر و محور اقدامات و برنامه‌های اقتصادی دولت شخص معاون اول رئیس جمهور است و هر گونه اطلاع‌رسانی در خصوص مباحث اقتصادی نیز باید با هماهنگی ایشان باشد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم درباره محاسبه مستمری بر حسب ۳ سال آخر خدمت برای بازنشستگی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ واکنش نشان داد و گفت: باید رابطه منطقی بین پرداختی به فرد بازنشسته و تعهدات و منافع صندوق وجود داشته باشد لذا باید تصمیمی اتخاذ شود که به نفع بازنشستگان بوده و پرداختی آنها متناسب با تورم باشد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.