تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۱۷
کد خبر : 52992

آغاز به کار هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات در استان سمنان

آغاز به کار هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات در استان سمنان

سمنان- رئیس هیات نظارت بر انتخابات سمنان از آغاز به کار هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات در این استان خبر داد و گفت: برگزارکنندگان انتخابات مجلس، اجرای روند های انتخابات را بر عهده دارند.

حسنعلی عربی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و ضیق وقت، همان هیأت‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی که اسفند ماه قبل انتخابات را برگزار کردند، چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را هم در استان سمنان به اجرا در بیاورند.
وی با بیان اینکه هیأت‌های نظارت‌های استان سمنان و شهرستان نیز همین تکلیف را خواهند داشت، افزود: کارها بر همین اساس جلو رفته و هیأت‌های اجرایی مشخص شده و کار خودشان را هم آغاز کرده‌اند. در خصوص هیأت نظارت نیز احکام انتصاب این افراد صادر شده و این افراد نیز مشغول به کار شده‌اند.
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان سمنان با بیان اینکه وظیفه هیأت نظارت استان و شهرستان بر خلاف هیأت نظارت مجلس شورای اسلامی، وظیفه بررسی صلاحیت‌ها را نخواهد داشت زیرا روند در انتخابات ریاست جمهوری تفاوت دارد، گفت: بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری اعضای شورای نگهبان صورت خواهند داد لذا مسئولیت هیأت نظارت استان و شهرستان تنها نظارت بر نحوه اجرای انتخابات است.
عربی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌ها و بخش‌ها آماده کامل وجود دارد که هیأت نظارت و اجرایی کار خودشان را انجام دهند، گفت: چینش و اعضای نظارت شعب اخذ رأی و همینطور اعضای هیأت اجرایی شعب اخذ رأی نیز همان افرادی هستند که در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
وی با بیان اینکه تا بیست و دوم خرداد ماه اسامی نامزدهای نهایی به وزارت کشور اعلام خواهد شد، افزود: از ۲۳ خرداد تا ششم تیرماه دوران ۱۵ روزه تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری است و در روز هفتم تیرماه شاهد پایان تبلیغات خواهیم داد همچنین هشتم تیرماه نیز شاهد برگزاری انتخابات خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.