تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر : 37624

۸.۸ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شد

۸.۸ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام گمرک ایران، در ۵ ماهه سال جاری حدود ۸.۸ میلیون تن کالای اساسی به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۷.۵ درصد و از حیث ارزش ۱۳.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. این گزارش در خصوص ۵ قلم اول کالای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام گمرک ایران، در ۵ ماهه سال جاری حدود ۸.۸ میلیون تن کالای اساسی به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۷.۵ درصد و از حیث ارزش ۱۳.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
این گزارش در خصوص ۵ قلم اول کالای اساسی وارده به کشور در ۵ ماهه سال جاری می‌افزاید: در این مدت یک میلیارد و ۴۹۵ میلیون دلار ذرت، یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون دلار روغن‌های خوراکی، ۸۹۵ میلیون دلار انواع دانه‌های روغنی، ۶۳۳ میلیون دلار برنج و ۵۳۵ میلیون دلار گندم وارد کشور شده است.
بنابراین گزارش جو با ۲۸۵ میلیون دلار، شکر خام با ۱۵۵ میلیون دلار، لاستیک سنگین با ۱۴۹ میلیون دلار، کاغذ چاپ و تحریر با ۱۱۵ میلیون دلار و خمیر کاغذ با ۱۰۷ میلیون دلار ۵ قلم بعدی عمده کالای اساسی وارده را به خود اختصاص دادند.
این گزارش در خصوص بیشترین میزان افزایش در در بین ۱۰ قلم عمده کالاهای اساسی وارداتی در ۵ ماه سال جاری می‌افزاید: جو با ۹۹ درصد، ذرت با ۳۶ درصد و روغن‌های خوراکی با ۳۱ درصد، از بیشترین افزایش در بین کالاهای اساسی وارده به کشور برخوردار بودند.
بنابراین گزارش بیشترین میزان کاهش در بین ۱۰ قلم عمده واردات کالاهای اساسی در ۵ ماه سال جاری به ترتیب مربوط به برنج با ۵۵ درصد، گندم ۵۱ درصد و شکر خام با ۴۰ درصد بوده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.