تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 41639

۶۵ درصد میانسالان دیابتی گرفتار مشکلات اورولوژی هستند

۶۵ درصد میانسالان دیابتی گرفتار مشکلات اورولوژی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مهری مهرداد، در آستانه روز جهانی دیابت (۲۳ آبان) افزود: دیابت و مسائل مربوط به سلامت اورولوژی ارتباط نزدیکی با هم دارند، دیابتی‌ها مستعد عفونت‌های دستگاه ادراری، مشکلات مثانه و اختلال عملکرد جنسی هستند چون این بیماری به طور مستقیم بر جریان خون، اعصاب و عملکرد حسی بدن تأثیر می‌گذارد. وی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهری مهرداد، در آستانه روز جهانی دیابت (۲۳ آبان) افزود: دیابت و مسائل مربوط به سلامت اورولوژی ارتباط نزدیکی با هم دارند، دیابتی‌ها مستعد عفونت‌های دستگاه ادراری، مشکلات مثانه و اختلال عملکرد جنسی هستند چون این بیماری به طور مستقیم بر جریان خون، اعصاب و عملکرد حسی بدن تأثیر می‌گذارد.
وی ادامه داد: وجود مقدار فراوان قند در خون در درازمدت می‌تواند به بخش‌های مختلف بدن مانند قلب، رگ‌های خونی، کلیه‌ها، مثانه، دستگاه تناسلی و دستگاه عصبی آسیب وارد کند.
این اورولوژیست تاکید کرد: اکنون ایران پیشرفت خوبی در درمان مشکلات اورولوژی دارد و آگاهی رسانی و افزایش دانش مردم در مورد رابطه دیابت و ایجاد عوارض آن در مثانه می‌تواند از ناتوانی جسمی بیماران جلوگیری کند.
وی افزود: وجود مقدار فراوان قند در خون در درازمدت می‌تواند به بخش‌های مختلف بدن مانند قلب، رگ‌های خونی، کلیه‌ها، مثانه، دستگاه تناسلی و دستگاه عصبی آسیب وارد کند.
مهرداد ادامه داد: از مشکلات دیگر بیماران دیابتی عفونت‌های مقاربتی و تناسلی، واگیری به ویروس‌ها مانند تبخال تناسلی، عفونت‌های واژن و عفونت‌های پروستات می‌باشد، چرا که سطح ایمنی این افراد پایین‌تر است در نتیجه بهداشت فردی و کنترل قند در افراد دیابتی بیشتر توصیه می‌شود.
به گفته وی، عوامل سبک زندگی سالم می‌توانند به مراقبت از دیابت، مسائل مربوط به سلامت اورولوژی از جمله پیروی از رژیم غذایی سالم، حفظ وزن سالم، ورزش کردن، مدیریت استرس، خواب کافی و سیگار نکشیدن کمک کند.
مُد شدن بی تحرک در جامعه ایرانی
این پزشک افزود: در جامعه امروزی ما بی تحرکی به نوعی «مُد» شده است در حالی که تحرک و پیاده روی تأثیر بسزایی در کنترل دیابت و مشکلات ناشی از آن از جمله اورولوژی دارد.
به گفته رئیس انجمن نورویولوژی، افرادی که بیماری دیابت دارند باید به موقع به متخصص مراجعه کنند و در صورت لزوم تحت معالجه و بررسی دقیق توسط یک اورولوژیست یا نورولوژیست قرار بگیرند تا بتوانند به موقع از ایجاد مثانه عصبی جلوگیری کنند.
وی، راه پیشگیری از تأثیر دیابت بر مثانه را چکاپ‌های منظم سیستم کلیه و مثانه توسط متخصص اورولوژی دانست و اظهار داشت: وقتی مشکلات فرد در همان مراحل اولیه تشخیص داده شود سریع‌تر نیز بهبود خواهد یافت و دچار ناتوانی نمی‌شوند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.