تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰:۴۱
کد خبر : 22556

کود شیمیایی اوره لردگان

کود شیمیایی اوره لردگان

یکی از بزرگترین تولید کنندگن کود شیمیایی در غرب کشور شرکت کود شیمیایی اوره لردگان یا کود ارگانیک ویتامینه است، این شرکت واقع در استان چهارمحال و بختیاری و در منطقه فلارد در فاصله 55 کیلو متری شهرستان لردگان می باشد در استفاده از کود شیمیایی برای محصولات کشاورزی حتما باید با کارشناسان حرفه ای آراد برندینگ

یکی از بزرگترین تولید کنندگن کود شیمیایی در غرب کشور شرکت کود شیمیایی اوره لردگان یا کود ارگانیک ویتامینه است، این شرکت واقع در استان چهارمحال و بختیاری و در منطقه فلارد در فاصله 55 کیلو متری شهرستان لردگان می باشد

در استفاده از کود شیمیایی برای محصولات کشاورزی حتما باید با کارشناسان حرفه ای آراد برندینگ مشورت به عمل بیاید، چون مصرف بی رویه این محصول می تواند موجب آلودگی آب و خاک گردد و در نهایت با ورود به زنجیره غذایی انسان موجب کاهش امنیت غذایی شود

این شرکت در سال 87 تاسیس شد و به منظور دسترسی مناسب به منابع آبی و گازی و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور و نیز دارا بودن زمین و موقعیت مناسب و بسیار خوب از نظر کار زیر بنایی از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است.

از محصولات تولیدی این شرکت می توان به تولید آمونیاک  با ظرفیت تولید روزانه دو هزار و پنجاه تن واوره با ظرفیت تولیدی روزانه سه هزار و دویست و پنجاه تن می باشد.

در سالهای گذشته به علت ضعیف شدن خاک بر اثر آلودگیهای زیست محیطی استفاده از کود شیمیایی اوره پریل باعث رشد و تقویت خاک می شود و خط تولید این محصول به همین علت بیشتر شده است.

کود شیمیایی لردگان

کودهای شیمیایی حاوی مقادیر فراوانی نیتروژن و املاح معدنی هستند که برای خاک بسیار مفید می باشند از این رو بهتر است در فصل و سالهای مختلف بر اساس نوع درخت و کشتی که قرار است انجام شود کود مناسب خریداری شود.

این محصول به خوبی در آب ترکیب می شود و بر همین اساس استفاده از آن بسیار آسان است و فقط باید میزان دقیقی از آن برای مصرف را بدانید و نیاز به تبحر خاصی ندارد.

مواد مغذی و مواد معدنی در کودهای طبیعی بیشتر از کودهای شیمیایی می باشد اما امروزه با استفاده از دستگاه های پیشرفته این درصد را در کودهای شیمیایی افزایش داده اند.

اگر می خواهید بزرگترین تولید کننده کود شیمیایی و اوره و کود مایع ایرانی را در غرب کشور بشناسید، حتما باید از نام شرکت کود شیمیایی لردگان نام برد که نام آن در شرکت سهام یاب نیز موجود می باشد و سهم آن در بازار بورس رشد قابل توجهی داشته است.

این شرکت با توجه به تحقیقات علمی بسیار، در راستای نیازهای داخلی و خارجی وهمچنین صادرات محصول، اقدام به تامین و تولید محصولات با کیفیت بسیار بالا در چشم انداز جهانی کرده است و امروزه در سطوح بسیار بالایی از این تکنولوژی قرار دارد.

همچنین این کارخانه با هدف توسعه صنایع پایین دستی توسط بخشهای خصوصی و تکمیل زنجیره ارزش در استان زیر ساخت تامین خوراک این واحدها را در سطح بالایی از کیفیت فراهم آورده است.

کود شیمیایی اوره

اوره برای اولین بار در سال 1773 میلادی توسط شیمیدان معروف فرانسوی، هیلاری رول درون ادرار کشف گردید و در سال 1828 میلادی شیمی دان آلمانی به نام فریدریش وهلر طی تلاشی ناموفق برای تهیه کردن سیانات آمونیوم، هنگامی که به ایزوسیانات نقره، کلرید آمونیوم اضافه کرد اوره به دست آورد

بیش از نود درصد تولید کود شیمیایی اوره در دنیا به منظور استفاده به عنوان کودهای شیمیایی شامل نیتروژن است، در کاربردهای عمومی اوره دارای بالاترین مقدار از ماده ازت در میان تمامی کودهای جامد نیتروژنی است که بر طبق ان، اوره پایین ترین هزینه های حمل و نقل را به ازای هر واحد از تغذیه نیتروژنی به بار می آورد.

یکی از ترکیبات شیمیایی که اول به صورت آمونیاک می باشد و از تجزیه آمینواسیدها ساخته می شود، اوره می باشد، از بهترین تولید کنند گان اوره و کود شیمیایی در غرب کشور شرکت کود شیمیایی اوره لردگان یا کود ارگانیک پودری است.

آمونیاک به دلیل خاصیت سمی بودن، برای بدن بسیار مضر است، پس آمونیاک در کبد با دی اکسید کربن واکنش نشان می دهد و به اوره تبدیل می شود، این کار باعث کم شدن سمیت آن می شود تا بدن بتواند آن را در خود نگه دارد و در کلیه توسط نفرونها دفع کند.

در گذشته از کودهای حیوانی برای زمینها و رشد محصولات کشاورزی استفاده می کردند ولی در حال حاضر به دلیل کمبود غذا و مواد غذایی مجبور هستند از محصولات کود شیمیایی استفاده کنند که این محصول شامل انواع مختلفی است.

از مزایای کود شیمیایی این است که نسبت به کودهای آلی حجم کمتری دارد و قیمت آن نیز به صرفه تر است، مصرف بسیار راحت و دسترسی کود شیمیایی از مزایای این محصول است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.