تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۴۳
کد خبر : 53321

چالش اصلی برادران گرایی «وزن» است/ اشتباه اسماعیلی به نفع‌اش شد

چالش اصلی برادران گرایی «وزن» است/ اشتباه اسماعیلی به نفع‌اش شد

کارشناس کشتی فرنگی با تاکید بر این که جوانان خوبی در این رشته در حد مدعی ظاهر شده‌اند، گفت: چالش اصلی برادران گرایی موضوع وزن آنهاست که باید آن را تغییر بدهند.

جمشید خیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات رنکینگ مجارستان و از دست رفتن شانس المپیک برای برادران گرایی گفت: کشتی با هیچ کس رودربایستی ندارد و با هیچ گشتی‌گیری هم پیمان اخوت و برادری نبسته است. اگر یک کشتی‌گیر به لحاظ فنی و آمادگی جسمانی شرایط خوبی داشته باشد می‌تواند در ترکیب تیم قرار بگیرد در غیر این صورت، خیلی راحت شکست می‌خورد و کنار می‌رود. خوشبختانه در کشتی فرنگی، ما کشتی‌گیران بسیار خوبی در المپیک داریم و پشتوانه‌سازی‌های خوبی هم مثل سعید اسماعیلی و فردین هدایتی داریم که همین الان هم می‌توانند در المپیک مدعی باشند.
وی افزود: البته انتخاب کشتی‌گیر در حوزه اختیارات کادر فنی است که براساس چرخه و روی شناختی که از کشتی‌گیران دارد چه کسی سرحال‌تر است و براساس خرد جمعی تیم خوب و آماده را برای المپیک انتخاب کنند. از بین سهمیه‌های به دست آمده برای المپیک یک سوم آن برای کشتی است و ۸۰ درصد هم به مدال آوری کشتی امیدوار هستند. ما باید این باور را داشته باشیم که تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی بهترین هستند و اگر خدا یاری کند این تیم می‌تواند به مدال برسد. البته نمی‌گویم شاید مثل المپیک لندن بتوانیم شگفتی ساز باشیم اما به طور کلی به این دو تیم امید داریم.
کارشناس کشتی فرنگی عنوان کرد: در این چند وقت همه شرایط برای کشتی‌گیران مهیا شد و فدراسیون کشتی نهایت توان خود را برای پیروزی و غرور ملی در مسابقات المپیک پاریس به کار گرفته است. امیدوارم کشتی‌گیران و کادر فنی دست به دست هم بدهند و نتایج قابل قبولی رقم بزنند. به خصوص در این روزها که همه مردم ما به شادی نیاز دارند، این اتفاق از سوی کشتی رقم بخورد.
خیرآبادی به عملکرد برادران گرایی اشاره کرد و گفت: این دو جزو کشتی‌گیرانی بودند که سال‌های سال برای کشورمان افتخارآفرینی کردند اما در حال حاضر از آمادگی آرمانی دور هستند. قطعاً سرمربی با توجه به نتایجی که به دست آمده خودش بهتر می‌داند چه کسانی توانایی حضور در المپیک را دارند و از شرایط آماده‌تری برخوردار است.
وی در مورد چالش وزن برای برادران گرایی عنوان کرد: در سال ۲۰۱۸ من سرمربی تیم ملی امیدهای ایران بودم و در آن زمان محمدرضا در وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی گرفت. از آن زمان تا به الان که وزن‌اش ۶۷ کیلوگرم است، او وزن زیادی را از دست داده است. تنها مشکل اصلی این دو کشتی‌گیر مساله وزن آن‌هاست و با توجه به اینکه هر دو در وزن المپیکی هستند، قابلیت ریسک نداشت. اگر وزن‌شان را تغییر می‌دادند مدال‌هایی که در این مدت از سوی این دو برادر کسب شده بود همگی از بین می‌رفت. اگر محمدرضا گرایی به سعید اسماعیلی باخت، جدا از توانایی بالایی که این کشتی‌گیر (اسماعیلی) دارد، اما اصلی‌ترین مشکل او چالش وزن کم کردن او بوده است. اگر این دو قصد ادامه دادن کشتی را دارند، هر دو باید تغییر وزن بدهند. محمدرضا یک یا دو وزن و محمدعلی هم یک وزن بالاتر بروند.
خیرآبادی در مورد اشتباه سعید اسماعیلی گفت: تماشاگران از کنار تشک کشتی، شروع به شمارش کردند و قبل از اینکه زمان کشتی تمام شود، آن‌ها عدد یک را گفتند. سعید هم این عدد را شنید و فکر کرد کشتی تمام شده است و در نهایت حریف از این فرصت استفاده کرد. البته به نظرم این اتفاق بسیار مثبت است، چون مسابقات رسمی نبود و برد و باخت در آن اهمیتی نداشت و دوم اینکه اسماعیلی با این اتفاق به یک تجربه گران‌بهایی رسید و دیگر در هیچ مسابقه‌ای این اشتباه را انجام نمی‌دهد. به نظرم این اشتباه به نفع او شد چون به بهترین درس زندگی‌اش رسید. سعید اسماعیلی یک استثناست و می‌تواند مدال طلا بگیرد. او وزن‌اش خوب و پرانرژی است. او در خاک و سرپا دفاع خوبی انجام می‌دهد و این یک حسن برای اوست.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.