تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر : 35045

پیگیری تغییر ساختار پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در راستای پیشرفت

پیگیری تغییر ساختار پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در راستای پیشرفت

محمدرضا اصلاحچی، ۲۶ تیرماه در دوره مهارت‌افزایی و توانمندسازی پژوهشی معاونین آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور که به میزبانی اراک برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه ما در دانشگاه فرهنگیان ساختار خوبی که بتواند چرخ پژوهش را رو به جلو ببرد، نداریم. چراکه ساختار به گونه‌ای است که معاونین دانشگاه، وظایف متعددی

محمدرضا اصلاحچی، ۲۶ تیرماه در دوره مهارت‌افزایی و توانمندسازی پژوهشی معاونین آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور که به میزبانی اراک برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه ما در دانشگاه فرهنگیان ساختار خوبی که بتواند چرخ پژوهش را رو به جلو ببرد، نداریم. چراکه ساختار به گونه‌ای است که معاونین دانشگاه، وظایف متعددی دارند و در راستای پژوهش، کم‌کاری پیش می‌آید.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در دوران گذار از لحاظ استاد و دانشجو است، تصریح کرد: در سال گذشته ۴۰۰ نفر رتبه زیر هزار به دانشگاه فرهنگیان آمدند که در سال‌های آینده، این تعداد بالاتر نیز می‌رود، پس ما مشکلی از لحاظ ورودی دانشجوی نخبه نداریم. تا پایان امسال نیز پیش‌بینی ورود هزار استاد شده و تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار استاد جذب دانشگاه خواهند شد.
به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه امروز تمام اساتیدی که وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند در تراز بالایی قرار دارند، گفت: به دنبال این هستیم که در ساختار جدید دانشگاه، معاونین پژوهشی را به بدنه اداری تمامی استان‌ها اضافه کنیم. اگر این اتفاق نیفتد هیچ پیشرفتی در حوزه پژوهش نخواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه عملکرد معاونین استانی در بحث پژوهش برای ما بسیار مهم است، گفت: متاسفانه بعضی همکاران ما در استان‌ها آن ارزشی که باید به پژوهش بدهند را نمی‌دهند و حتما نیاز به رتبه بندی در عملکرد پژوهشی استان‌ها داریم.
اصلاحچی با بیان اینکه اگر پژوهش را از هر دانشگاهی بگیریم، چیزی از آن دانشگاه باقی نمی‌ماند اظهار کرد: در سالیان اخیر در جهان، تشکیل دانشگاه‌ها وابسته به پژوهش شده است و دانشگاه‌ها، خودشان را با پژوهش به جهان معرفی می‌کنند. ما نباید نگاهمان به گذشته باشد چراکه نگاه ما را از رسالت دانشگاه دور می‌کند.
وی با اشاره به ایجاد فضای گفتمانی برای فعال‌تر شدن معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌های فرهنگیان گفت: اگر کسی اعتقادی به پژوهش نداشته باشد، نمی‌تواند میدان عملیات را به درستی مدیریت کند. ما با جدیت به دنبال این هستیم که هرچه سریع‌تر ساختار دانشگاه فرهنگیان در این امر عوض شود تا پیشرفت در حوزه پژوهش را شاهد باشیم.
وی با تاکید بر اینکه امروز نقش شبکه‌ها در پیشبرد اهداف در دانشگاه فرهنگیان بسیار اساسی است، افزود: ما شبکه‌های تخصصی را با توجه به وضعیت پژوهش در کشور راه‌اندازی کردیم که نام آن را “شبکه تخصصی رشته” گذاشتیم که در این شبکه، افراد متخصص در هر رشته را شناسایی و در گروه‌های پنج تا ۱۰ نفره تقسیم بندی کردیم تا تمام تصمیمات ما در خصوص پژوهش، در این گروه‌ها اخذ شود.
مجتبی حیدری، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی نیز اظهار کرد: مسئولیت معاونین آموزشی و پژوهشی در دانشگاه، فضاسازی برای مشارکت است.
حیدری با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ای را برای تعالی پژوهش در دانشگاه آماده‌سازی کنیم گفت: باید شرایطی را برای حرکت اساتید به سوی قله‌های پژوهش بسترسازی کنیم تا وضعیت موجود نسبت به قبل مطلوب‌تر شود.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.