تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر : 39800

پیش‌بینی یک رئیس فدراسیون: ۱۲ طلا در پاراآسیایی می‌گیریم

پیش‌بینی یک رئیس فدراسیون: ۱۲ طلا در پاراآسیایی می‌گیریم

محمدرضا مظلومی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعزام ۶۰ ورزشکار نابینا و کم بینا به بازی های پاراآسیایی هانگژو چین در ۶ رشته ورزشی اظهار کرد: در این دوره از بازی‌های پاراآسیایی در هانگژو چین با ۶۰ ورزشکار در ۶ رشته شطرنج (۱۲ ورزشکار زن و مرد)، دوومیدانی (۱۷ ورزشکار زن و مرد)،

محمدرضا مظلومی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعزام ۶۰ ورزشکار نابینا و کم بینا به بازی های پاراآسیایی هانگژو چین در ۶ رشته ورزشی اظهار کرد: در این دوره از بازی‌های پاراآسیایی در هانگژو چین با ۶۰ ورزشکار در ۶ رشته شطرنج (۱۲ ورزشکار زن و مرد)، دوومیدانی (۱۷ ورزشکار زن و مرد)، جودو(۸ ورزشکار)، شنا (یک ورزشکار)، فوتبال پنج نفره (۱۰ ورزشکار) و گلبال (۱۲ ورزشکار زن و مرد) شرکت خواهیم کرد که طبق پیش‌بینی به عمل آمده در سه رشته دوومیدانی، شطرنج و جودو شرایط کسب ۱۲ مدال طلا را داریم.
وی در ارزیابی از سایر رشته‌های اعزامی نابینایان و کم بینایان گفت: در فوتبال ۵ نفره و گلبال تلاش بر این است که جزو ۳ تیم برتر باشیم. البته شرایط سخت است اما برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.
رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان تصریح کرد: با توجه به سیاست کیفی گرایی که کمیته ملی پارالمپیک در این دوره از بازیها داشت سعی کردیم رشته‌هایی را به هانگژو اعزام کنیم که شانس بالایی برای کسب مدال داشته باشند به همین دلیل در بخش مردان نفرات اول تا سوم و زنان به دلیل جنبه حمایتی از آنها تا نفر چهارم به هانگژو اعزام می‌شوند. البته وضعیت دختران در این دوره در بعضی رشته‌ها بهتر از مردان است.
مظلومی همچنین درباره وضعیت اردوها نیز گفت: تا امروز اردوهای آماده سازی ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی در بهترین شرایط برگزار شده و وقفه‌ای در برپایی هیچ کدام از اردوها نداشتیم و سعی کردیم درخواست کادر فنی را برای برگزاری اردوها به بهترین شکل اجرا کنیم.
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد در بازی های پاراآسیایی ورزشکاران از نظر کلاس بندی پزشکی با مشکل خاصی مواجه شوند یا خیر؟ افزود: در این زمینه هیچ مشکل خاصی وجود ندارد زیرا ۳ هفته قبل از اعزام ورزشکاران به هانگژو مدارک پزشکی آن ها در سیستم سازمان جهانی نابینایان بارگذاری می‌شود تا مدارک ورزشکاران مورد بررسی قرار بگیرد. البته مدارک را دوباره با خود می‌بریم و ورزشکاران در آن جا توسط ۳ پزشک کلاس بند از کشورهای مختلف تحت معاینات پزشکی قرار می‌گیرند و در صورت دریافت تاییدیه پزشکی حق شرکت در مسابقات را خواهند داشت. بنابراین هر گونه ادعایی خلاف این مساله کذب است و ورزشکان تنها در صورتی حق شرکت در رقابت‌های بین‌المللی را خواهند داشت که توسط پزشکان سازمان جهانی از نظر کلاس بندی مورد تایید قرار بگیرند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.