تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر : 42056

پخت آزمایشی نان با سبوس بالا در برخی نانوایی‌های آذربایجان شرقی

پخت آزمایشی نان با سبوس بالا در برخی نانوایی‌های آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی در جلسه سبوس دار کردن نان گفت: اینکه نان با آرد سبوس بالا دارای فواید بیشتری برای سلامتی انسان است شکی در آن نیست اما نانی که در حال حاضر به صورت معمول پخت می‌شود نیز نان مناسبی است که فواید خود را دارد. وی افزود: در دیگر کشورهای

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی در جلسه سبوس دار کردن نان گفت: اینکه نان با آرد سبوس بالا دارای فواید بیشتری برای سلامتی انسان است شکی در آن نیست اما نانی که در حال حاضر به صورت معمول پخت می‌شود نیز نان مناسبی است که فواید خود را دارد.
وی افزود: در دیگر کشورهای دنیا نیز سبوس گیری از آرد وجود دارد و مصرف کننده می‌تواند با توجه به سلیقه خود نان با درجه سبوس مختلف را خریداری کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: دریافت آرد با سبوس بالا از یک سو هزینه بیشتری برای نانوایان خواهد داشت و از سوی دیگر زمان پخت نان را افزایش می‌دهد؛ بنابراین برای ترغیب نانوایان به استفاده از آرد با سبوس بالا باید مشوق‌ها در نظر گرفته شود که این مشوق‌ها باید در کارگروه آرد و نان استان مورد بررسی و تصویب قرار گیرند و قیمت گذاری نان نیز در حوزه اختیارات این کارگروه است، اما در خصوص تحویل آرد با سبوس حداکثر به نانوایان هیچ مشکلی وجود ندارد.
فتحی از اجرای آزمایشی پخت نان با آرد سبوس بالا در برخی از نانوایی‌های استان خبر داد و گفت: البته اجرای این طرح نیازمند افزایش قیمت کارشناسی شده نان با سبوس حداکثری نسبت به نان فعلی است که باید در کارگروه آرد و نان استان مورد بررسی قرار گیرد. کارخانجات آرد مشکلی برای تحویل آرد با سبوس بالا ندارند و فقط مسائل اقتصادی در این خصوص وجود دارد که با تغییر قیمت این نوع آرد برطرف خواهد شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.