تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر : 44932

وضعیت مطلوب داروهای بیهوشی در کشور

وضعیت مطلوب داروهای بیهوشی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دباغ، در حاشیه برگزاری کنگره بین المللی بیهوشی قلب در سالن همایش‌های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی، اظهار کرد: به گواه همه شواهد علمی از مهم‌ترین نقاط عطفی که در آن هستیم، شرایط فعلی است. سرعت خیره کننده پیشرفت علم و فناوری منجر به تغییراتی در زندگی افراد شده

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دباغ، در حاشیه برگزاری کنگره بین المللی بیهوشی قلب در سالن همایش‌های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی، اظهار کرد: به گواه همه شواهد علمی از مهم‌ترین نقاط عطفی که در آن هستیم، شرایط فعلی است. سرعت خیره کننده پیشرفت علم و فناوری منجر به تغییراتی در زندگی افراد شده است.
وی افزود: دانش پزشکی به طور عام و رشته بیهوشی به طور ویژه از پیشرفت‌های خوبی برخوردار است؛ به طوری که روند پیشرفت علم در حوزه‌های مختلف بسیار بالاست همچنین دانش نیز از توسعه بالایی برخوردار و در حال اوج گیری است.
دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی بیهوشی قلب گفت: پیشرفت علوم فنی، فناوری و علم حتماً با پیشرفت پزشکی همسان است در کنگره امسال وظیفه پیشبرد بخشی از مسیر را برعهده داریم و تلاش شده است در برگزاری این رویداد ضروریات و ملزومات حوزه پزشکی و بیهوشی مدنظر باشد.
وی درباره داروهای بیهوشی موجود در کشور نیز بیان کرد: در حال حاضر در بحث داروهای بیهوشی در حد مطلوب هستیم.
دباغ پیرامون آمار مرگ و میر حوزه بیهوشی در ایران نیز گفت: مطالعه مشخصی در این باره نداریم اما بر اساس دیده‌ها و شنیده‌ها خیلی تفاوتی با دنیا وجود ندارد، خوشبختانه در زمان کرونا خدمات بیهوشی هم‌تراز با دنیا بود که می‌توانیم بگوییم عملکرد خوبی در این زمینه داشتیم.
وی درباره اینکه چه تعداد مقاله به کنگره امسال ارسال شده است ادامه داد: تعداد مقالات زیادی به کنگره امسال رسید که از بین آنان ۷۰ مقاله انتخاب شده است.
چهارمین کنگره بین المللی بیهوشی قلب تا روز جمعه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.