تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 37104

وزارت خارجه طالبان: حقوق بشر بهانه‌ به رسمیت نشناختن ما شده است

وزارت خارجه طالبان: حقوق بشر بهانه‌ به رسمیت نشناختن ما شده است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری طلوع، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان همچنین گفت، با تحقق سیاستگذاری خارجی متوازن، طالبان می‌تواند کشورهای دیگر از جمله آمریکا را متقاعد کند که دولت کنونی حامی تروریسم در افغانستان نیست. وی همچنین ادامه داد، کشورهای غربی از مساله به رسمیت

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری طلوع، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان همچنین گفت، با تحقق سیاستگذاری خارجی متوازن، طالبان می‌تواند کشورهای دیگر از جمله آمریکا را متقاعد کند که دولت کنونی حامی تروریسم در افغانستان نیست.
وی همچنین ادامه داد، کشورهای غربی از مساله به رسمیت شناختن طالبان به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کنند و شرایط ویژه و خاص برای به رسمیت شناخته شدن ندارند.
سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان همچنین خواستار تشکیل یک دولت جامع شده و گفت، حقوق بشر و مسائل امنیتی به بهانه‌ای برای جهان تبدیل شده تا طالبان افغانستان را به رسمیت نشناسند.
امیرخان متقی گفت، طالبان افغانستان یک پلتفورم برای گفت‌وگو بین دولت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان ارائه کرده که مشکلات این کشور را حل کند.
وی مدعی شد: سفارتخانه‌های افغانستان در کشورهای دیگر باز است و سفارتخانه‌های آنها در افغانستان نیز همینطور که به منزله به رسمیت شناختن “امارت اسلامی” است و کشورهایی که سفارتخانه‌های آنها در افغانستان فعالیت می‌کند، “امارت اسلامی” را به رسمیت شناخته‌اند.
یکی از مسئولان وزارت خارجه افغانستان نیز در این نشست اعلام کرد، در نتیجه تلاش‌های وزارتخانه، ۳۵۰۰ زندانی از دیگر کشورها به افغانستان منتقل شده و این روند ادامه دارد.
وی افزود، در سال گذشته میلادی این وزارتخانه برای ۲۵۰۰ سرمایه گذاری خارجی و داخلی ویزا صادر کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.