تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر : 21434

ورزشکار خوزستانی حمایت نشد، گوشواره‌اش را فروخت!

ورزشکار خوزستانی حمایت نشد، گوشواره‌اش را فروخت!

دنیا قابضی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات انتخابی تیم‌ملی از امروز در ارومیه آغاز می‌شود که هفت بانوی خوزستانی که قبلا هم در مسابقات کشوری موفق به کسب سکوهای برتر شده بودند، در این رقابت‌ها حضور دارند. نفرات برتر این مسابقات به رقابت‌های جهانی روسیه اعزام خواهند شد. وی در ادامه با

دنیا قابضی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات انتخابی تیم‌ملی از امروز در ارومیه آغاز می‌شود که هفت بانوی خوزستانی که قبلا هم در مسابقات کشوری موفق به کسب سکوهای برتر شده بودند، در این رقابت‌ها حضور دارند. نفرات برتر این مسابقات به رقابت‌های جهانی روسیه اعزام خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش‌روی تیم اعزامی استان، ادامه داد: مسئولان ورزش سایر استان‌ها هزینه ایاب و ذهاب و حتی هزینه‌های مربوط به حضور در مسابقات کشوری آسیایی را به ورزشکاران خود پرداخت می‌کنند اما با وجود این‌که ورزشکاران خوزستانی مدال‌آور هستند اما هیچگونه حمایت مالی و معنوی از آن‌ها نشده است. حتی پس از موفقیت و راه‌یابی ورزشکاران استان به مسابقات آسیایی و جهانی چندین بار مراسم استقبال از مدال‌آوران استان را تدارک دیدم اما توجهی از سوی مسئولان ورزش خوزستان ندیدم.

این مربی ورزش‌های رزمی گفت: برای سومین بار است که در این یک سال، بانوان استان به مسابقات اعزام می‌شوند و مجددا ورزشکاران‌مان از جیب خودشان هزینه می‌کنند. چرا وقتی ورزشکار ۲۵ ساله تاکنون چهار بار قهرمان جهان شده است نباید مورد حمایت مالی و حتی معنوی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان قرار بگیرد؟ چرا از دوران مدیرکل قبلی تا مدیرکل جدید ورزش و جوانان خوزستان نباید مراسم تجلیل از ورزشکاران برگزار شود؟ به جای این‌که مدیران از ما برای تجلیل دعوت کنند این کار را من شخصا انجام می‌دهم و به دنبال این می‌روم که مدیرکل ورزش خوزستان را دعوت کنم تا در مراسم تجلیل از مدال‌آوران‌مان شرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی تیم‌های استان را به مسابقات کشوری اعزام می‌کنیم در مسیر رفت و برگشت ریاضت زیادی می‌کشیم؛ برای همین مسابقات ارومیه به خاطر این‌که اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان از ما حمایت نداشت و هیچ اسپانسری هم نداریم، ورزشکاری که اهل شهرستان ایذه است یک مسیری را از ایذه به اهواز آمد و مسیری را هم تا تهران طی کرد اما ورزشکاران استان در تهران حتی محلی برای اسکان نداشتند و متأسفانه حتی خوابگاهی هم برای ما در نظر نگرفتند. به همین دلیل مجبور شدم، ورزشکاران را در تهران به خانه خودم ببرم، در حالی که اصلا کار درستی نیست که من محیط کار و محل زندگی‌ام را با هم ادغام کنم. به هر حال اعضای تیم پس از یک روز اسکان در خانه من، برای اعزام به ارومیه سوار قطاری شدیم که هیچ‌گونه امکاناتی نداشت. حتی جای خواب هم نداشت و تا صبح سرپا ایستاده بودیم.

قابضی بیان کرد: چرا نخبگان ورزشی خوزستان باید با کمبود امکانات مواجه باشند و چرا نباید مورد حمایت قرار بگیرند؟ نقد من تنها به اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیست. هر چند چون نهاد تخصصی حوزه ورزش محسوب می‌شود نسبت به سایر نهادها وظیفه بیشتری نسبت به ورزشکاران دارد اما از این موضوع گله‌مند هستم که چرا سایر شرکت‌های استان مثل ملی حفاری، شرکت نفت، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، سازمان آب و برق و … از محل مسئولیت‌های اجتماعی خود توجهی به نخبگان ورزشی ندارند.

وی ادامه داد:‌ ورزشکاران بسیاری داریم که می‌توانند در مسابقات مختلف شرکت کنند اما با اشک و گریه به ما می‌گویند با توجه به اینکه خانواده‌هایمان شرایط مالی خوبی ندارند نمی‌توانیم حضور پیدا کنیم. یکی از ورزشکارانی که اکنون همراه ما در مسابقات ارومیه است به خاطر اینکه شرایط مالی‌شان خوب نیست اما بسیار دوست داشت در این رقابت‌ها شرکت کند، بدون اطلاع خانواده‌اش گوشواره‌های خود را فروخت، تنها به خاطر این‌که در مسابقات حضور داشته باشد و این یعنی فاجعه در جامعه ورزشی.

این مربی افزود: آن وقت من تحقیق می‌کنم و متوجه می‌شوم که اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان دو میلیارد تومان بودجه گرفته است و می‌خواهم بدانم این بودجه صرف چه چیزی می‌شود، در حالی که یکی از مهم‌ترین بندهای وظیفه این اداره تخصصی حمایت از نخبگان ورزشی است. ما که از حمایت مالی خیری ندیده‌ایم، حداقل از ورزشکاران حمایت معنوی داشته باشند. چرا باید ورزشکار من گوشواره خود را بفروشد و در حالی که از نظر روحی شرایط خوبی ندارد باید مقابل حریفان خود حاضر شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.