تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
کد خبر : 35011

واکنش کی‌یف به اظهارات رئیس‌جمهوری بلغارستان درباره مقصر جنگ اوکراین

واکنش کی‌یف به اظهارات رئیس‌جمهوری بلغارستان درباره مقصر جنگ اوکراین

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اوکراین از اظهارات رومن رادف، رئیس جمهوری بلغارستان انتقاد کرد که گفته بود مسئولیت حمله روسیه به اوکراین به گردن کی‌یف است و ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تنها شکست اوکراین را به تعویق می‌اندازد. رومن رادف در روز جمعه در یک

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اوکراین از اظهارات رومن رادف، رئیس جمهوری بلغارستان انتقاد کرد که گفته بود مسئولیت حمله روسیه به اوکراین به گردن کی‌یف است و ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تنها شکست اوکراین را به تعویق می‌اندازد.
رومن رادف در روز جمعه در یک کنفرانس خبری درباره نشست اخیر ناتو گفت: تأکید می‌کنم که این اوکراین است که به ادامه جنگ اصرار می‌ورزد. اما باید توجه داشت که خرجش از جیب تمام کشورهای اروپا تأمین می‌شود.
این سیاستمدار طرفدار روسیه از آغاز جنگ اوکراین از پیوستن به کمک‌های دیگر کشورهای اتحادیه اروپا به اوکراین خودداری کرده و این بار هم خواستار حفظ بی‌طرفی کشورش شد.
در پی این اظهارات رئیس‌جمهوری بلغارستان، نیکولای دنکوف، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که این اظهارات نمایانگر موضع رسمی دولت بلغارستان نیست.
نیکولای دنکوف گفت: او (رومن رادف) حرف‌های روسیه را تکرار کرده که به‌هیچ‌وجه نشان‌دهنده موضع اعضای اتحادیه اروپا و ناتو نیست.
سفارت کی‌یف در بلغارستان در روز شنبه در واکنش به این اظهارات مدعی شد که کی‌یف تمام تلاش خود را به کار گرفته تا صلح برقرار شود و ادعای وخیم شدن اوضاع جنگ با ارسال تسلیحات غربی را تکذیب کرد.
در این بیانیه آمده است: انداختن مسئولیت جنگ به گردن اوکراین یکی از رایج‌ترین گزاره‌های حامیان پروپاگاندا و جنگ ترکیبی روسیه است.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.