تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر : 41995

واکنش رئیس فدراسیون شمشیربازی به نتایج سابر: تیمی که ۲۰ میلیارد برایش هزینه شده را رها نمی‌کنم

واکنش رئیس فدراسیون شمشیربازی به نتایج سابر: تیمی که ۲۰ میلیارد برایش هزینه شده را رها نمی‌کنم

علیرضا پورسلمان در گفت‌وگو با ایسنا درباره نگرانی‌ها برای نتایج تیمی سابر ایران بیان کرد: اصلا نگران نیستیم. بازیکنان ما عالی کار می‌کنند. محمد رهبری خیلی خوب شده است. پاکدامن در قهرمانی آسیا و جهان خوب درخشید و جزو بازیکنان خوب جهان است و حساب ویژه‌ای روی او باز می‌کنند. به هر حال فشار روانی

علیرضا پورسلمان در گفت‌وگو با ایسنا درباره نگرانی‌ها برای نتایج تیمی سابر ایران بیان کرد: اصلا نگران نیستیم. بازیکنان ما عالی کار می‌کنند. محمد رهبری خیلی خوب شده است. پاکدامن در قهرمانی آسیا و جهان خوب درخشید و جزو بازیکنان خوب جهان است و حساب ویژه‌ای روی او باز می‌کنند. به هر حال فشار روانی روی ورزشکار زیاد است و اینکه ورزشکار افت داشته باشد طبیعی است. اینطور نبوده است که چون تیم ایران باخت یعنی تیم ایران نابود بوده و به نظرم تیم ایران منسجم و متحد است.
او افزود: علی پاکدامن به سرعت به جایگاه خوب خود برمی‌گردد. او یکی از بهترین بازیکنان جهان است و این نظر فدراسیون و کادر فنی است.

پورسلمان در مورد فعال نبودن اسلحه‌های دیگر گفت: تعدد مسابقات داخلی را بالا می‌بریم تا به سطح کیفی خوبی برسیم. ما مسابقات زیادی را برای اپه و فلوره در داخل ایران گذاشتیم تا انگیزه ها برگردد و کیفیت بالا رود. تلاش می‌کنیم سطح کیفی را بالا ببریم و هر از چند گاهی هم اعزام بین المللی داریم.
رییس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این پرسش که اپه و فلوره چقدر شانس گرفتن سهمیه المپیک دارند؟ تصریح کرد: ما به اندازه کشورهای دیگر شانس داریم. ما نفرات شاخص خود را شناسایی و برای آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم. این را هم در نظر بگیرید که وضعیت سابر در شرایط اضطرار است و ۲۰ میلیارد برای این تیم هزینه شده است و الان نمی‌توانم این تیم را رها کنم و برای تیم دیگر هزینه کنم. باید سرمایه‌گذاری روی این تیم را ادامه دهم تا با کسب مدال المپیک بازگشت سرمایه داشته باشیم. با این حال هر طور شده تیم های دیگر را هم با کیفیت اعزام می‌کنیم.
او در مورد اینکه اسلحه اپه از قهرمانی آسیا تا الان برنامه خاصی نداشته است، تصریح کرد:  ما مسابقات داخلی برگزار کردیم.

پورسلمان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه خروجی این مسابقات چه چیزی بوده است؟ تاکید کرد: نفرات را شناسایی کردیم و در اردو هستند. در نهایت هم یک نفر شاخص را برای مسابقه انتخابی المپیک انتخاب می‌کنیم.
رییس فدراسیون در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند با این روند اپه و فلوره رشد کنند؟ گفت: ما مشکلات را شش ماهه یا یک ساله نمی‌توانیم حل کنیم و باید چهار سال صبر کرد. آژانس مسافرتی نیستم که تیم را به سفر بفرستم. باید وضعیت را در داخل کشور تقویت کنم و زمانی که خوب شدند، آنها را اعزام کنم. از طرفی بررسی کنید که در شمشیربازی چند تیم وجود دارد و چه اندازه منابع می‌خواهد. ما بیشتر روزهای هفته درگیر مسائل مالی هستیم.
رییس فدراسیون در پاسخ به این پرسش که چرا مسعود فتوحی در اردوهای تیم ملی حضور ندارد اما در اعزام ها حضور دارد و برای گرفتن ویزای فرانسه هم نام او رد شده است؟ گفت: من نگفتم او مربی است بلکه مسئول فنی تیم های ملی سابر است. در بازی‌های آسیایی هانگژو هم آقای قربانی درخواست کرد همراه تیم باشد. به فرانسه هم اعزام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:
شمشیربازی ایران شش‌دانگ نیست
شکست شمشیربازی ایران در جام جهانی الجزایر
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.