تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۴۰
کد خبر : 4943

وال استریت ژورنال: خلبانهای افغان از ازبکستان به پایتخت قطر منتقل می‌شوند

وال استریت ژورنال: خلبانهای افغان از ازبکستان به پایتخت قطر منتقل می‌شوند

به گزارش ایسنا، این روزنامه روز شنبه گزارش کرد، خلبانهای نیروی هوایی افغانستان که در پی تصرف شهر کابل در اواسط اوت توسط طالبان به ازبکستان فرار کرده بودند احتمالا با پرواز به پایگاه نظامی آمریکا در شهر دوحه، پایتخت قطر منتقل خواهند شد و در آنجا فرآیند بررسی برای دادن مجوز انتقال آنها به

به گزارش ایسنا، این روزنامه روز شنبه گزارش کرد، خلبانهای نیروی هوایی افغانستان که در پی تصرف شهر کابل در اواسط اوت توسط طالبان به ازبکستان فرار کرده بودند احتمالا با پرواز به پایگاه نظامی آمریکا در شهر دوحه، پایتخت قطر منتقل خواهند شد و در آنجا فرآیند بررسی برای دادن مجوز انتقال آنها به آمریکا انجام می‌گیرد.

به نوشته این نشریه، طالبان قول عفو کردن مقامهای دولت سابق افغانستان و اعضای ارتش این کشور را داده اما این خلبانان همچنان نگران امنیت‌شان هستند و دولت ازبکستان از سوی طالبان تحت فشار قرار گرفته تا این خلبانها را مسترد کند.

هنوز مشخص نیست آیا این خلبانها سرانجام به آمریکا منتقل خواهند شد یا خیر.

آگوست فلوگر، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس در کنگره آمریکا به وال استریت ژورنال گفت: ما به موجب کار مستمر فراوان امید داریم که خلبانها و پرسنل نظامی از جمله همسر یکی از اعضای حوزه انتخابیه من تا چند روز دیگر از ازبکستان خارج شوند. این امر از طریق تلاش مداوم برای راضی کردن دولت بایدن صورت گرفت.

در حال حاضر ۴۶ هواپیمایی که از افغانستان پرواز کردند در ازبکستان به همراه خلبانها، خدمه پرواز و خانواده هایشان هستند و به نوشته وال استریت ژورنال تعداد این افراد به ۵۸۵ تن می‌رسد. سهیل شاهین، سخنگوی طالبان از این خلبانها خواسته به افغانستان برگردند چرا که این کشور نیاز دارد به این که مردمش آن را بازسازی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، خروج ارتش آمریکا از افغانستان در ۳۱ اوت تکمیل شد و به این ترتیب حدود ۲۰ سال حضور نظامی آمریکا در این کشور پایان یافت. چند روز پیش طالبان به اعلام ترکیب دولت موقت افغانستان پرداخت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.