تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 42699

هشدار آنروا نسبت به احتمال کوچ یک میلیون آواره از غزه به مرزهای مصر

هشدار آنروا نسبت به احتمال کوچ یک میلیون آواره از غزه به مرزهای مصر

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت: غزه در معرض حرکت به سمت سونامی انسانی است. ساکنان غزه به حدی ضعیف شده‌اند که بسیاری از مردم از مرگ به خاطر بیماری‌ها و نیز

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت: غزه در معرض حرکت به سمت سونامی انسانی است. ساکنان غزه به حدی ضعیف شده‌اند که بسیاری از مردم از مرگ به خاطر بیماری‌ها و نیز بمباران اسرائیل هراس دارند.
وی افزود: بعد از اینکه تاثیر محاصره را دیدم، بسیار از آغاز فصل زمستان هراس دارم. بعد از اینکه ضعف و محرومیت و رنج‌های مردم را دیدیم، ممکن است ما در آستانه یک فاجعه انسانی کامل- سونامی باشیم.
لازارینی تصریح کرد: اگر حمله با همان شدت در جنوب رخ دهد، انسان نمی‌تواند مهاجرت گسترده را پیش‌بینی کند. هراس از این است که تعداد زیادی از افراد وجود داشته باشند که به ویژه با این تراکم جمعیت، ممکن است کشته شوند.
وی گزارش داد که کارکنان بهداشتی در حال حاضر نسبت به «افزایش قابل توجه بیماری‌های منتقله از آب، ظهور هپاتیت و بیماری‌های پوستی به دلیل ترکیبی از نداشتن غذای کافی، دسترسی به آب تمیز و شرایط غیربهداشتی فزاینده» هشدار می‌دهند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.