تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 46334

هدف‌گیری کاتاروی تبریزی برای رسیدن به طلای جهانی

هدف‌گیری کاتاروی تبریزی برای رسیدن به طلای جهانی

رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) کاتا آقایان، هفته گذشته در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان در سالن شهید کبگانیان تهران برگزار شد و در پایان در رده‌سنی بزرگسالان «صدرا شیدزی» توانست بعد از ١١ سال اولین نشان طلای کاتای آذربایجان‌شرقی را از آن خود کند. به گزارش ایسنا، آخرین‌بار

رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) کاتا آقایان، هفته گذشته در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان در سالن شهید کبگانیان تهران برگزار شد و در پایان در رده‌سنی بزرگسالان «صدرا شیدزی» توانست بعد از ١١ سال اولین نشان طلای کاتای آذربایجان‌شرقی را از آن خود کند.
به گزارش ایسنا، آخرین‌بار «احد شاهین» که هم‌اکنون شیدزی یکی از شاگردانش به حساب می‌آید در سال ١٣٩١ به عنوان قهرمانی کاتای انفرادی بزرگسالان کشور نائل شده بود و حالا این اتفاق بعد از ۱۱ سال توسط شاگرد وی تکرار شده است.
«صدرا شیدزی» که متولد ۱۳۸۱ در شهر تبریز است و این طلسم ۱۱ ساله را شکسته در گفت‌وگو با ایسنا درباره چگونگی آشنایی با کاراته اظهار کرد: به دلیل شیطنت‌های کودکی‌ام با پیشنهاد پدرم فعالیت در کاراته را از ۶ سالگی زیر نظر آقایان شاهرخ شریفی‌کیا و عادل رهبران آغاز کردم‌ و از سال ۱۳۹۱ زیر نظر احد شاهین به صورت حرفه‌ای فعالیتم را ادامه می‌دهم.
او در رابطه با قهرمانی خود در رقابت‌های قهرمانی کشور که توانست پس از ۱۱ سال مدال طلا را برای آذربایجان‌شرقی به ارمغان بیاورد گفت: از این بابت که توانستم بعد از ۱۱ سال این اتفاق را رقم بزنم خیلی خوشحالم. مربی من «احد شاهین» از همه لحاظ الگوی من است و راه او را ادامه خواهم داد. امیدوارم طلای آسیا را که برای آخرین بار استادم (احد شاهین) به دست آورده است را هم کسب کنم. متاسفانه تیمی در سال ۲۰۱۴ از ایران به مسابقات جهانی اعزام نشد که آقای شاهین آن زمان شانس اول قهرمانی بود و می‌خواهم این کار ناتمام را تمام کرده و به مدال طلای جهانی برسم و قهرمان جهان شوم.
شیدزی افزود: از رده‌ سنی نوجوانان در اردوهای ملی حضور داشتم و در همین رده سنی موفق به کسب قهرمانی کشور شده‌ام. همچنین در رده‌های جوانان و امید هم به نقره و برنز کشور رسیده‌ام. دوبار مقام سومی لیگ‌های جهانی (ترکیه و قبرس) را کسب کردم و در مسابقات جهانی کاتا به عنوان نماینده ایران حضور داشتم و یک بار هم به قهرمانی سوپر لیگ کاراته کشور رسیدم.
کاتاروی ملی‌پوش تبریزی در پاسخ به این سوال که آیا به غیر از کاراته در رشته‌ای دیگر فعالیت داشته یا خیر؟ گفت: در رشته دیگر فعالیت نکرده‌ام اما به فوتبال علاقه‌ دارم.
طرفدار کدام تیم فوتبال داخلی و خارجی هستید؟ شیدزی در پاسخ به این سوال گفت: طرفدار متعصب تراکتور هستم و در برخی از بازی‌های این تیم به ورزشگاه می‌روم. فکر کنم در حال‌حاضر تراکتور در رده‌های بالایی جدول قرار دارد و امیدوارم با حفظ کادرفنی روند روبه رشد تراکتور ادامه‌دار باشد. در بین تیم‌های خارجی هم طرفدار رئال‌مادرید هستم.
او خاطرنشان کرد: از آقای سعید نیکوخصلت (مدیر تیم‌های ملی کاراته) که افتخار تبریز و کشورمان هستند بابت تمام کمک‌هایشان تشکر می‌کنم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.