تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
کد خبر : 34946

نماینده میناب: رفع دغدغه های مردم باید محور تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه باشد

نماینده میناب: رفع دغدغه های مردم باید محور تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه باشد

حسین رئیسی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به محورهایی که در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: در حوزه کشاورزی ما مشکلات متعددی روبه رو هستیم. اما از سوی دیگر حوزه کشاورزی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امنیت غذایی هر کشور به بخش کشاورزی آن گره

حسین رئیسی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به محورهایی که در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: در حوزه کشاورزی ما مشکلات متعددی روبه رو هستیم. اما از سوی دیگر حوزه کشاورزی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امنیت غذایی هر کشور به بخش کشاورزی آن گره خورده است. ما در حوزه تامین آب، بحث زمین، بحث بازاریابی و فروش صنایع تبدیلی با مشکل مواجه هستیم. گاهی کمبود محصول سبب افزایش بی رویه قیمت ها در مقاطع کوتاهی می شود. گاهی نیز وفور تولید باعث دورریز برخی از محصولات کشاورزی می‌شود. همه این‌ها مباحثی است که نیازمند برنامه ریزی دقیقی است.
وی در ادامه اظهار کرد: ما در قانون جهش تولید و رفع موانع در حوزه کشاورزی موضوعات مختلفی را دنبال کردیم و به بخشی از نیازهای این حوزه پاسخ داده شده است، اما طولانی شدن تایید و تصویب این قانون در مجمع تشخیص مصلحت سبب شده از ظرفیت های قانونی دیده شده در این طرح مترقی حوزه کشاورزی فعلا استفاده نشود. حوزه کشاورزی باید در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه در اولویت قرار گیرد.
نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیدا کردن راه حل برای  چالش های حوزه کشاورزی باید در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد. نباید برنامه هفتم توسعه به نحوی نوشته شود که بخش عمده ای از احکام آن اجرایی نشود. از طرف دیگر رفع دغدغه های مردم باید در تدوین این برنامه مورد توجه قرار گیرد. یکی از این دغدغه‌ها نرخ تورم به ویژه در حوزه مواد غذایی است. لازم است برای مهار این تورم برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد. از طرف دیگر باید برای کنترل کسری بودجه نیز برنامه‌ریزی شود. بحث مسکن نیز به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصادی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.