تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 35602

نماینده جمهوری اسلامی ایران به عضویت هیئت بین‌ دولتی تغییر اقلیم درآمد

نماینده جمهوری اسلامی ایران به عضویت هیئت بین‌ دولتی تغییر اقلیم درآمد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سحر تاج‌بخش اظهار کرد: در بخش اعضای دفتر کاری گروه انتشار ملی گازهای گلخانه‌ای IPCC، «محمد رحیمی» از جمهوری اسلامی ایران و نماینده‌ای از مالدیو به عضویت هیئت بین دولتی تغییر اقلیم درآمدند. وی افزود: سازمان هواشناسی کشور به عنوان مرجع ملی IPCC در ایران دو نماینده

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سحر تاج‌بخش اظهار کرد: در بخش اعضای دفتر کاری گروه انتشار ملی گازهای گلخانه‌ای IPCC، «محمد رحیمی» از جمهوری اسلامی ایران و نماینده‌ای از مالدیو به عضویت هیئت بین دولتی تغییر اقلیم درآمدند.
وی افزود: سازمان هواشناسی کشور به عنوان مرجع ملی IPCC در ایران دو نماینده برای هفتمین انتخابات هیئت بین دولتی تغییر اقلیم معرفی کرد که یک نماینده برای نخستین بار در حداقل ۱۵ سال اخیر به عضویت این نهاد مهم در حوزه تغییر اقلیم درآمد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: محمد رحیمی از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان و استاد گروه آموزشی بیابان‌زدایی دانشکده کویرشناسی دانشگاه است.
وی افزود: هر کارگروه تخصصی IPCC دو رئیس مشترک،‌ هفت نایب رییس – که نایب رییس منطقه ۲ آسیا نماینده‌ای از نپال است – و ۱۲ عضو کاری از مناطق مختلف شش گانه‌ سازمان جهانی هواشناسی از سراسر جهان دارد که بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه توزیع می‌شوند.
به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور تاج‌بخش در پایان تصریح کرد: هیئت بین دولتی تغییر اقلیم موسوم به IPCC صبح امروز انتخابات خود را در نایروبی به پایان رساند. در خلال پنجاه و نهمین جلسه چهار روزه این هیئت، دولت های عضو، ۳۴ عضو جدید از جمله رئیس، سه معاون و روسا و اعضای گروه‌های کاری این نهاد را انتخاب کردند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.